Slack pozwoli nawiązać połączenia audio z użytkownikami Teams i Zoom
Komunikacja pomiędzy osobami pracującymi zdalnie będzie teraz nieco łatwiejsza. Twórcy platformy Slack wprowadzili integrację z Microsoft Teams i Zoom oraz wieloma innymi usługami typu VoIP.
Ze względu na panującą pandemię wiele firm zdecydowało się przejść w części lub nawet w całości na pracę zdalną. Do koordynowania projektów wykorzystuje się jednak często dedykowane oprogramowanie, a nie istnieje jedno jedyne słuszne narzędzie do komunikacji wewnątrz firmy. Osoby decyzyjne wybierają spomiędzy wielu różnych aplikacji i usług.
Swoje pięć minut mają teraz takie narzędzia do pracy zdalnej jak Slack, Microsoft Teams i Zoom.
Problem w tym, że te nowoczesne kombajny i usługi VoiP mają to do siebie, że w przeciwieństwie do np. e-maila czy IRC-a, są rozwiązaniami zamkniętymi. Podczas gdy komunikacja tekstowa, głosowa i wideo w ramach jednego przedsiębiorstwa za ich pośrednictwem idzie już teraz całkiem sprawnie, tak w praktyce często trzeba korzystać z wielu różnych usług.
W przypadku zamkniętych narzędzi bywa to uciążliwe, nawet pomimo stosowania wtyczek. Wymaga to też zwykle sporych nakładów czasu po stronie pracowników, by wypracować sobie odpowiedni workflow. Na szczęście Slack od dawna udostępnia różne wtyczki, a teraz wprowadził szerszą integrację z usługami konkurencji, w tym z Microsoft Teams oraz Zoom.
Co prawda integracja nie jest pełna i takiej się raczej nigdy nie doczekamy — co jest zrozumiałe, bo nie leży to w interesie żadnej z wymienionych firm — ale Slack uznał, że najwyższa pora się nieco otworzyć na zewnętrzny świat. Dzięki temu już teraz z poziomu aplikacji klienckiej można zadzwonić do kogoś z wykorzystaniem zewnętrznego narzędzia.
Aby kooperacja pomiędzy użytkownikami Slacka i Teams była możliwa, admin w firmie musi wgrać odpowiednią wtyczkę.
W tym celu należy udać się na stronę internetową pluginu Microsoft Teams Calls i kliknąć przycisk Add to Slack. Dzięki temu wystarczy wpisać potem komendę /teams-call, by rozpocząć rozmowę przez Teams. Admini będą mogli również wybrać inicjowanie rozmów audio przez internet z użyciem platformy Microsoftu jako domyślny sposób rozmawiania z innymi użytkownikami.
Oprócz tego integracja z Teams rozszerzona została na kalendarz. Przycisk pozwalający dołączyć do telekonferencji w ramach usługi Microsoftu pojawi się np. na kanale, który został uprzednio zintegrowany z Outlookiem. Do tego dochodzi wsparcie do wykonywania połączeń typu VoIP z użyciem innych usług od razu po kliknięciu w ramach aplikacji Slack w dowolny numer telefonu.
Otwartym pozostaje pytanie, w jakim stopniu na decyzję o wsparciu w ramach Slacka rozwiązań konkurencji wpłynęła epidemia koronawirusa Sars-Cos-2. Jego twórcy zapowiedzieli nowe typy integracji zaledwie tydzień temu, a już teraz trafiły one do użytkowników. Warto przy tym zaznaczyć, że lista usług, które wspiera Slacka za pośrednictwem, stale rośnie. Oprócz Teams i Zoom znajdują się na niej narzędzia typu VoIP takie jak Jabber, WebEx, RingCentral i DialPad.