RTV / News

Chińczycy już czują się pewnie na rynku telewizorów LCD. Teraz Xiaomi i Huawei inwestują w OLED TV

Jeszcze nie tak dawno temu chińscy producenci telewizorów w zasadzie się nie liczyli. Dziś mają już całkiem mocną pozycję i apetyt na więcej. Xiaomi i Huawei wprowadzą do oferty telewizory organiczne.

LG Display – na dziś jedyny na świecie producent telewizyjnych matryc OLED – właśnie zyskał nowych klientów. Do listy 15 partnerów, na której znajdują się takie marki, jak Sony, Philips czy Panasonic, dołączają kolejni. Niedawno umowę podpisali mało znani w Polsce producenci: Hisense i Vizio. Teraz dołączają do nich firmy, które na pewno znacie, choć może niekoniecznie z rynku telewizyjnego. Mamy na myśli Xiaomi i Huaweia.

Podobno jako pierwszy telewizory OLED do swojej oferty ma dodać Xiaomi: ma to nastąpić już na początku przyszłego roku. Huawei ma przedstawić swoją ofertę produktową nieco później. Szczegółowych informacji na temat planowanych modeli na razie nie znamy. Prawdopodobnie na początku będą dostępne tylko na rynek azjatycki, ale to zapewne z czasem się zmiei.

Rynek telewizorów LCD powoli traci na znaczeniu. Przyszłość należy do telewizorów OLED.

Nie to by telewizory LCD miały jakoś niedługo zniknąć z rynku. Jeszcze przez długie lata pozostaną w ofercie wszystkich czołowych producentów sprzętu RTV. Matryce OLED, choć cechują się rewelacyjnym kontrastem, nadal są dość kosztowne w produkcji. I nie są pozbawione wad.

Nie zmienia to jednak faktu, że z produkcji matryc LCD rezygnują kolejni istotni gracze na tym rynku – decydując się na zamawianie ich od chińskich podwykonawców, a samodzielnie inwestując w technologię OLED. Do grona takich producentów zaliczyć już możemy między innymi Samsunga, Panasonica i LG.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst