Za Spotify płaci już 2 razy więcej osób niż za Apple Music. Może czas zacząć zarabiać?
Spotify przekroczyło symboliczną granicę. Firmie udało się namówić już ponad 100 mln użytkowników do korzystania z abonamentu, gratulujemy. Lepiej by było chyba tylko wtedy, gdyby kiedyś zaczęła na siebie zarabiać.
Cuda mają to do siebie, że zdarzają się raczej rzadko. Z odnotowanym w Szwecji cudem startupowym też tak jest. Spotify odnotowało zyski w ostatnim kwartale zeszłego roku, ale raczej szybko tej sztuki nie powtórzy. Firma znów notuje straty, ale ma 100 mln łyżek miodu na osłodę tej beczki dziegciu.
Spotify przekroczył symboliczną granicę 100 mln użytkowników premium.
Liczba osób wybierających abonament w Spotify wzrosła o 32 proc. rok do roku. Z ponad 100 mln osób płacących Szwedom za komfortowe słuchanie PJ Harvey, Keitha Jarretta czy innego muzycznego ulubieńca, Spotify jest niepodważalnym królem streamingu muzycznego. Za nim są wielkie połacie pustej przestrzeni, a dopiero potem Apple Music. Jak donosi Wall Street Journal, za drugi co do wielkości serwis streamingowy świata na początku kwietnia płaciło zaledwie 50 mln osób.
Choć Spotify podkreśla, że swój sukces zawdzięcza skutecznej promocji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, to tylko część, i to zdecydowanie nie ta najważniejsza, historii. W Stanach Zjednoczonych za usługi Apple Music płaci 28 mln użytkowników, a za Spotify premium tylko 26 mln. To dodaje pikanterii trwającemu od niedawno sporowi. Apple wygrywa na swoim boisku, ale nie jest w stanie przekuć tego na międzynarodowy sukces. Spotify inwestuje w innych krajach, organizując atrakcyjne promocje i łącząc swoją ofertę z innymi kuszącymi abonamentami.
Zainteresowaniem godnym świeżych bułeczek cieszy się oferta, w ramach której do konta Spotify premium dodawane jest Google Home Mini. Po jej zaskakującym sukcesie w Stanach firma skopiowała ją w Europie. Na razie tylko w Anglii i Francji, ale Szwedzi sugerują, że i inne kraje mogą na nią liczyć.
Firma zapowiada, że pod koniec roku spodziewa się mieć między 107 a 110 milionów subskrybentów.
Mimo ogromnej bazy użytkowników Spotify nadal nie zarabia.
Firma chwali się, że z jej usług aktywnie korzysta aż 217 mln użytkowników miesięcznie. To oznacza wzrost rok do roku o 26 proc. Niewątpliwie ma na to wpływ fakt, że w lutym Spotify wystartowało na ogromnym indyjskim rynku. Zaledwie w pierwszym tygodniu udało im się przekonać do spróbowania swoich usług 1 mln użytkowników, aktualnie jest już ich 2 mln.
Mimo ogromnej popularności Spotify nadal nie zarabia. Firma ogłosiła wyniki finansowe za pierwsze trzy miesiące bieżącego roku. Chwali się co prawda, że przekroczył one jej oczekiwania, ale to kwestia dość specyficznych oczekiwań. Spotify jest 142 mln euro pod kreską. To swego rodzaju sukces, biorąc pod uwagę, że rok temu straty firmy wyniosły 169 mln dolarów.