Alior rusza na poszukiwanie obiecujących startupów
Alior Bank rusza z naborem do drugiej edycji programu akceleracyjnego RBL_START. Tym razem nie będzie się jednak skupiał wyłącznie na obszarze otwartej bankowości.
W zwycięzcę pierwszej edycji programu – PayPo – Alior zainwestował 4 mln zł. Rozwiązanie startupu to forma płatności internetowej, która umożliwia zapłacenie za zamówienie do 21 dni po zakupie. W drodze po zwycięstwo PayPo musiał jednak pokonać przeszło 100 aplikantów, a później, wraz z 7 innymi startupami, ukończyć trwający 15 tygodni program akceleracyjny.
W nowej odsłonie Alior poszerza nieco zakres poszukiwań. Bank poszukuje rozwiązań umożliwiających pozyskiwanie danych z różnych źródeł i ich zaawansowaną analizę (z uwzględnieniem analizy predykcyjnej).
W obrębie zainteresowań są także usługi, dzięki którym będzie można mocniej zaangażować klientów i zwiększyć ich lojalność, jednocześnie pozwalając na oferowanie produktów finansowych. Co do tych ostatnich – Alior jest otwarty na pomysły dotyczące wykorzystania nowych kanałów, którymi można dotrzeć z ofertą finansową do klienta. Bank rozgląda się też za rozwiązaniami z obszaru bezpieczeństwa i weryfikacji danych.
Zasady akceleracji
Chętni muszą spełnić 3 warunki. Po pierwsze, ich rozwiązania muszą wpisywać się w zakres wymagań ze strony Aliora. Zainteresowane startupy powinny mieć też przygotowane MVP swojego produktu, a ich założyciele muszą być gotowi do fizycznego stawienia się w Warszawie.
W zamian RBL_START obiecuje weryfikację modelu biznesowego przez ekspertów Alior Banku i PZU, czyli głównego partnera programu. Podczas trwania programu, każdy ze startupów będzie miał też możliwość przetestowania swoich rozwiązań z klientami, wykorzystując do tego zaplecze badawcze Aliora. Startupy mogą też liczyć na dostęp do do Portalu dla Deweloperów i Open API Alior Banku oraz do piaskownicy regulacyjnej KNF.
Ciekawym doświadczeniem może się okazać również tworzenie business case’ów potencjalnych projektów. Pomocą służyć będą tutaj partnerzy programu, do których należą m.in.: IBM, Microsoft i kancelaria prawna Linklaters.
Rekrutacja do II edycji RBL_START potrwa do 12 maja. Program rusza w czerwcu, a kończy się w listopadzie na DemoDay, podczas którego uczestnicy zaprezentują swoje rozwiązania przed potencjalnymi inwestorami i partnerami.