Saturn to już MediaMarkt. Zmiana marki dobiegła końca
W maju gruchnęła wiadomość, że spółka MediaMarktSaturn Polska postanowiła zrezygnować z marki Saturn. I właśnie jesteśmy świadkami finału tego rebrandingu. Sklepy Saturn to już MediaMarkt.
Najpierw w Polsce, jakieś 20 lat temu, pojawiły się sklepy MediaMarkt. Sieć, oferująca przede wszystkim sprzęt AGD i RTV, szybko zyskała przychylność Polaków. Potem pojawiły się sklepy Saturn. Niezorientowany klient mógł przypuszczać, że dzięki temu ma większy wybór. Mało kto wiedział, że sklepy MediaMarkt i Saturn to jeden, ten sam właściciel.
W końcu MediaMarktSaturn Polska doszli do wniosku, że takie dublowanie dalej nie ma sensu i zdecydowali się na rebranding. Szyld zmieniły 22 sklepy stacjonarne Saturn i serwis internetowy Saturn.pl. Cała operacja trwała kilka miesięcy. Teraz możemy zobaczyć już jej efekty.
Saturn to już MediaMarkt. Sprawdź, co się zmieniło.
Jeszcze w sierpniu szyld zmieniło 9 sklepów Saturna. Teraz już wszystkie są po rebrandingu. Ale nie ma co załamywać rąk. Klienci zmiany mają praktycznie nie odczuć.
W nowych sklepach MediaMarkt:
- przyjmowane są płatności kartą podarunkową Saturn
- przyjmowane są reklamacje produktów kupionych w sklepach Saturn z tytułu gwarancji i rękojmi
- przyjmowane są zwroty nieużywanego sprzętu kupionego w sklepach Saturn zgodnie z obowiązującą w obu sieciach polityką zwrotów
- login do Konta Klienta z saturn.pl do mediamarkt.pl przeniesiony jest automatycznie
Efektów rebrandingu mają nie odczuć też sami pracownicy. Zmienia się tylko firma zatrudniająca. Pozostałe warunki umów i zobowiązania pracodawcy pozostają bez zmian.
Ekspansja na cały kraj pod jednym szyldem.
Mimo że Saturn to już MediaMarkt, nie zmienia się ich polityka. Już teraz mogą chwalić się zainteresowaniem klientów, ale chcą żeby było jeszcze większe. Zwłaszcza jeżeli chodzi o ruch w sieci. Badania Gemius/PBI, przeprowadzone w listopadzie ub.r., wskazują, że Mediamarkt.pl zanotował 3,49 mln realnych użytkowników i 32,18 mln odsłon, a Saturn.pl - 1,75 mln użytkowników i 15,66 mln odsłon.
Rebranding ma pomóc, by klienci częściej odwiedzali i sklepy internetowe i stacjonarne. Tych ostatnich na koniec 2018 r., razem z dawnym sklepami Saturn, ma być w sumie 87.