Evernote wprowadził świetną funkcję. Podpowiadamy, jak korzystać z szablonów
Evernote jest moim drugim mózgiem i jednym z podstawowych narzędzi do wszystkiego: od pracy, poprzez research do artykułów aż po planowanie wyjazdów wakacyjnych. Tym bardziej martwię się doniesieniami o kłopotach firmy.
Mam nadzieję, że rozwój usługi spowoduje, że jednak utrzyma się na powierzchni i będzie mi służyć nadal. Jestem w końcu od zawsze płacącym użytkownikiem wersji premium Evernote. Pewne nadzieje, że tak będzie daje mi fakt, że cały czas dodawane są nowe funkcje.
Jednym z przykładów jest udostępnienie użytkownikom możliwości tworzenia i używania szablonów notatek. Celowo mówię o udostępnieniu, bo funkcja ta była dostępna z poziomu API od jakiegoś czasu i aplikacje korzystające z niego, mogły jej używać. Od kilku dni jednak każdy z użytkowników może wypróbować tę bardzo przydatną opcję.
Oto jak z niej skorzystać.
Tworzenie własnego szablonu
Jeśli używamy jakiejś powtarzalnej formy notatki (np. listy zakupów, czy wypracowania), możemy ją zapisać jako nowy szablon. Robimy to z menu kontekstowego notatki, gdzie wybieramy „Zapisz jako szablon”, a następnie nadajemy mu tytuł.
Używanie szablonów
Od teraz nowy szablon jest dostępny w nowo stworzonych notatkach. Po stworzeniu notatki, pojawia się nowe menu, gdzie możemy wybrać szablon, na którym chcemy oprzeć notatkę. Uwaga - jeśli zaczniemy pisać coś w notatce, możliwość ta zniknie.
Szablony od Evernote
Evernote udostępniło stronę z szablonami. Pod tym adresem znajdziemy kilkadziesiąt gotowych szablonów, dotyczących różnych dziedzin życia: organizacji życia domowego, szkolnego oraz biznesu. Znajdują się tam również szablony z listami zadań oraz pomagające w pisaniu.
Po wybraniu szablonu klikamy po prostu "Zapisz w Evernote". Od tej chwili w naszym kliencie Evernote pojawi się nowy szablon do wyboru.
Szablony to coś, na co czekałem od dawna i na pewno będę ich na co dzień używał. Działają one w wersji desktopowej, webowej oraz mobilnej aplikacji.