Założyć konto ze smartfonu? Dla mBanku to żaden problem
Zakończenie współpracy mBanku z Orange nie oznacza końca ekspansji, której celem jest zwiększenie liczby klientów. Zwłaszcza, że analizując poczynania banku w ostatnich miesiącach trudno nie zauważyć konsekwentnie realizowanej taktyki. Tak jak teraz, kiedy bank ogłasza nowe funkcje swojej aplikacji mobilnej i pozwala założyć konto ze smartfonu.
mBank od lat celuje w większą liczbę klientów. W tym miała mu pomóc współpraca z Orange Polska. Ale przecież nie tylko na tym jednym mechanizmie mBank opierał swoją strategię. Jej częścią jest ewolucja usług. Miesiąc temu bank pokazał światu swój system transakcyjny w odświeżonej odsłonie.
Przy takiej polityce nie dziwi też, że Apple Pay na starcie był dostępny dla klientów mBanku. Ale to nie koniec. mBank zaprezentował nowe funkcje swojej aplikacji mobilnej. Od początku mogą korzystać z nich użytkownicy urządzeń z iOS, którzy stanowią 25 proc. spośród korzystających z aplikacji mobilnej. A co z tymi z Androidem? „Wkrótce” – odpowiada bank.
Konto w mBanku można założyć w smartfonie.
Wśród nowości jest m.in. możliwość zarządzania zleceniami stałymi z poziomu aplikacji mobilnej. W takim przypadku wystarczy wejść w opcje płatności, aby ustawić nowe zlecenie oraz odwołać lub zmodyfikować istniejące.
Ale największym hitem jest coś innego. To z pewnością zainteresuje klientów już związanych z mBankiem i tych potencjalnych również. Od teraz bowiem w aplikacji mBanku można założyć konto ze smartfonu. Nie trzeba kontaktować się z żadnym kurierem, czy odwiedzać placówki banku.
Jak to działa?
Po ściągnięciu aplikacji na swój smartfon musimy wybrać opcję „Otwórz rachunek przez wideo” z wykorzystaniem dowodu osobistego. Zakładający przeprowadzi rozmowę wideo z pracownikiem banku i zostanie poproszony o pokazanie dowodu osobistego i wykonanie zdjęć. Po weryfikacji klienta konsultant złoży wniosek o rachunek w jego imieniu.
Umowa zostanie zawarta po rozmowie i przy pomocy kodu, który zostanie udostępniony podczas jej trwania.