Media  / Artykuł

Podwójne standardy użytkowników Wykopu. Walczą z patologią na YouTubie, ale tylko tą, która atakuje ich ulubioną patologię

112 interakcji
dołącz do dyskusji

Wykop kontynuuje walkę z wulgarnymi youtuberami z przerośniętym ego. Po Medusie i Rafonixie na celownik trafił Isamu, posiadający 1,6 mln subskrybentów na YouTube.

Medusa i Rafonix mają po kilkaset tysięcy widzów, ale tym razem Wykop zasadził się o wiele większą zwierzynę. Isamu posiada ósmy największy kanał na polskim YouTube, półmilionowy fanpage i grupę z 80 tys. "żołnierzy" na Facebooku.

I właśnie tej "armii" dotyczy jeden z filmów Isamu (dziś już usunięty). Oglądanie tego materiału dalekie jest od przyjemności, o ile ktoś nie jest masochistą. Dlatego postanowiłem wziąć na siebie ten obowiązek. W materiale Isamu m.in.:

  • nazywa się ojcem wielkiej armii,
  • na targach growych PGA był kiedyś witany jak papież,
  • twierdzi, że na jego plecach wybiło się mnóstwo mniejszych kanałów, które teraz pozamyka,
  • mniejsi youtuberzy, którzy go krytykują, powinni być zagryzieni przez jego armię,
  • mówi, że poradzi sobie bez widzów, ale nie da sobie bez nich rady (nie pytajcie mnie o logikę).

Swój monolog Isamu kończy słowami "Tak mi dopomóż Bóg!".

Skąd się bierze ból pewnej części ciała Isamu? Być może boi się utraty kontraktów reklamowych i partnerstwa sieci, co spotkało Rafonixa i Medusę? Może go to zaboleć finansowo.

Użytkownicy Wykopu masowo zgłaszają wszystkie jego internetowe włości, jako naruszające regulamin.

Krótki rzut oka na twórczość Isamu pokazuje, że jego działalność w sieci pełna jest wulgaryzmów, chamstwa, nękania innych i nawoływania do nienawiści.

Na Wykopie powstała nawet petycja skierowana do Gamellonu z prośbą o głębsze przyjrzenie się jego twórczości. Właścicielem Gamellonu, z którym współpracuje Isamu jest TVN. W momencie przejęcia sieci spółka napisała:

Dzięki tej transakcji, grupa TVN poszerza swoją ofertę video w Internecie o treści skierowane do młodszego, zaangażowanego i atrakcyjnego dla reklamodawców grona odbiorców. Transakcja dla TVN oznacza również dostęp do kreatywnej i utalentowanej społeczności młodych twórców.

TVN jest więc świadom, że przekleństwa co drugie słowo i obrażanie ludzi (czasami nawet bliskich) trafią do najmłodszych widzów.

Dziwi mnie, że sieć TVN-u trwa we wspieraniu mowy nienawiści.

Motywy i sympatie samego Wykopu również nie są do końca czyste. YouTuberów do odstrzału społeczność wybiera bowiem spośród tych, którzy obrażą ich pupilka z kanału DanielMagical, który sam propaguje zachowania patologiczne - alkoholizm i demoralizację młodzieży.

Mam nadzieję, że po "oczyszczeniu YouTube'a" Wykop weźmie się również za DanielaMagical i nie będzie stosował podwójnych standardów.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst