REKLAMA

Pożegnajmy kolejny kawałek Nokii. Mapy Here zmieniają właściciela

Początek tygodnia przyniósł w końcu odpowiedź na pytanie, w czyje ręce trafi sztandarowy produkt Nokii na rynku oprogramowania, czyli mapy Here. Obyło się bez niespodzianek.

Pożegnajmy kolejny kawałek Nokii. Mapy Here zmieniają właściciela
REKLAMA
REKLAMA

Po Here ustawiało się w kolejce wiele firm, począwszy od Ubera, poprzez Amazon, aż po Facebooka czy Apple. Od dawna jednak pojawiało się wiele spekulacji, iż Nokia ma zamiar sprzedać swoje mapy niemieckim producentom samochodów i tak też się stało.

Za kwotę 2,8 mld. euro Finowie sprzedali mapy niemieckiemu konsorcjum, w skład którego wchodzą AUDI AG, grupa BMW oraz Daimler AG, a transakcja ma zostać zakończona w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Przychody z map Here stanowiły raptem 1/10 całości przychodów Nokii, nic więc dziwnego, że bardziej opłacalnym było odsprzedanie usługi, niż oferowanie jej samodzielnie. Tym bardziej, że trafiła w ręce, w których z pewnością znajdzie dobre zastosowanie.

Jak już pisaliśmy wielokrotnie na łamach Spider’s Web, zaawansowana technologia nawigacji jest niezwykle istotna dla producentów samochodów, gdyż to właśnie od jej precyzji w dużej mierze zależeć będzie sukces planowanych pojazdów autonomicznych. Here dysponując technologią mapowania 3D może być pierwszym podmiotem, który dostarczy wystarczająco dokładny pomiar, aby umożliwić bezpieczne i szybkie poruszanie się „samojeżdżących aut”.

W ostatnim czasie główni zainteresowani wspominali również o tym, że przejęcie Here motywowane jest też chęcią nabycia bezpiecznych, sprawdzonych rozwiązań dotyczących łączności i chmury. Patrząc na to, co przydarzyło się ostatnio konsorcjum Fiat Chrysler (ale i nie tylko), łatwo zrozumieć, dlaczego zdecydowano się na taki ruch.

REKLAMA

We wpisie na oficjalnym blogu Here można odnaleźć deklaracje, że firma zostanie w pewnym stopniu niezależna i będzie świadczyć swoje usługi zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom. Nie powinniśmy się więc obawiać o to, że aplikacje nawigacyjne dla urządzeń mobilnych zostaną nagle wycofane, czy też że ograniczy się do nich dostęp.

A zatem niemieckie konsorcjum właśnie zyskało bardzo istotną kartę przetargową na przyszłość, gdzie nawigacja może stać się najważniejszym kryterium wyboru przy poszukiwaniu nowego samochodu.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA