Zasmakuj przyszłości telewizji w promocji LG
Smart TV w telewizorach LG ma sporo plusów, ale też minusów. Mamy HBO GO, ale nie mamy tvn playera. Także interfejs przez dwa lata zdążył się już opatrzeć i zestarzeć. Teraz na nabywców telewizorów LG czeka nowa promocja. Pokazuje ona wielkie zmiany w segmencie telewizyjnych treści.
Dziś kupując telewizor, tak właściwie nie musimy kupować pakietu telewizji kablowej lub satelitarnej, a nawet podłączać anteny do telewizji naziemnej. Wystarczy wpisać kod do naszej domowej sieci WiFi i cieszyć się dostępem do sieci. W ramach platformy Smart TV zyskujemy dostęp do YouTube, serwisów VOD, a także telewizji linearnej nadawanej online.
Właśnie tej ostatniej usługi dotyczy promocja LG. Wszyscy, którzy kupili bądź kupią telewizor LG Smart TV pomiędzy 1 września 2013roku a 28 lutym 2014 roku otrzymają trzymiesięczny dostęp do aplikacji Filmbox Live. Jedyne co należy zrobić, to zarejestrować się w LG Apps TV.
Czym jest Filmbox Live? To platforma pozwalająca na dostęp do 7 kanałów tematycznych na żywo przy wykorzystaniu połączenia internetowego. W ramach pakietu oferowanych jest też wiele filmów w formie VOD. Oglądać można takie kanały jak Kino Polska, Filmbox, Filmbox Extra, Docubox, Fashionbox, Fightbox oraz Kino Polska Muzyka.
Osobiście uważam, że łącząc taki pakiet z cyfrową telewizją naziemną oraz HBO GO od operatora internetowego naprawdę nie musimy już troszczyć się o dostęp do telewizji kablowej. Trzymiesięczny pakiet promocyjny jest dobrą okazja na wypróbowanie takiej opcji. Spoglądając na zasoby VOD i ramówkę stacji z pakietu Filmbox nie liczmy na nowe pozycje, a raczej na kilka starszych hitów w ciągu miesiąca.
W chwili obecnej plotkuje się o telewizorze od Apple'a, czy urządzeniu typu set-top-box od Intela i firmy Amazon. Rozwiązania te miałyby uderzyć w operatorów telewizyjnych, tymczasem proces ten już się rozpoczął na naszych oczach. LG, Samsung i Panasonic w swoich telewizorach Smart TV potrafią zaoferować wiele treści w modelu VOD, jak i w bezpośredniej emisji kanałów linearnych.
Oferta nie jest w tej chwili zbyt bogata, ale tak jak napisałem dla części widzów może okazać się wystarczająca. Jednocześnie wyraźnie widać, że ewentualne przyszłe kłopoty operatorów nie muszą odbić się na upadku telewizji linearnej. Ta może z powodzeniem być nadawana przez dedykowane aplikacje. Na razie, jednak jest to raczej ciekawostka niż realne zagrożenie dla bogatych pakietów telewizyjnych.