nc+ działa nieczysto, ale inni operatorzy starają się być fair wobec klientów
Z całą pewnością nc+ nie gra czysto z swoimi klientami, dziennikarzami, a także partnerami. Mimo półtora roku od rozpoczęcia prac nad nową platformą, start nc+ okazał się totalną klapą. Firma zdenerwowała nie tylko swoich abonentów, ale też klientów innych nadawców. Ci jednak starają się grać fair wobec swoich abonentów.
Sprawa nc+ dawno już przestała być problemem 2,5 miliona abonentów. Przed startem wiedziałem, że oferta nc+ wpłynie na rynek telewizyjny w Polsce. Nie przypuszczałem jednak, że stanie się problemem społecznym, pokazem możliwości social mediów i jednym z największych kryzysów wizerunkowych od lat. W sprawę włączyły się także organy państwowe w postaci UOKiK.
Wśród poszkodowanych zmianami po fuzji są też abonenci telewizji kablowych lub usług łączonych. W większości przypadków klientów tych również czekają podwyżki lub utraty wielu kanałów. Orange jeszcze do wczoraj oferował klientom jak gdyby nigdy nic stare pakiety, dziś na stronie jest już nowa oferta z pakietami znanymi z oferty nc+ (maksymalnie to Canal+ Gold+ HBO).
Inaczej na start nc+ zareagowała Netia. Do czasu wyjaśnienia oraz dopełnienia formalności pomiędzy Netią a nc+ wstrzymano możliwość zakupu pakietu Premium+ dla nowych klientów (choć na stronie internetowej taka opcja jeszcze widnieje). Nowa oferta zostanie zaprezentowana do końca maja.
Do końca maja też obecni abonenci Netii, Internetii i Dialogu posiadający pakiety Canal+ otrzymają dostęp do pełnej nowej paczki kanałów Canal+ , która dostępna jest od dziś i składa się z 6 kanałów Canal+ Family, Canal+ Family 2, Canal+ Film, Canal+ Film 2, Canal+, Canal+ Sport. Do końca miesiąca klienci mają otrzymać propozycję nowej oferty, która niestety tak jak w przypadku nc+ będzie podzielona na 3 pakiety (Silver, Gold, Platinium).
Oczywiście nie jest to dobra wiadomość dla klientów, szczególnie, że pakiet Premium+ w ofercie Telewizji Osobistej pojawił się dopiero w grudniu ubiegłego roku. Jednak widać, że Netia stara się być w porządku wobec swoich obecnych i przyszłych klientów.
Operatorzy, podobnie jak sami klienci, w dziwny sposób znaleźli się po wrogiej dla nc+ stronie. Canal+ Cyfrowy jako dostawca treści stawia warunki w sposób tak samo niewygodny dla operatorów jak i klientów narażając na finansowe i wizerunkowe straty już nie tylko siebie, ale partnerów.
Saga nc+ powinna nosić tytuł „Jak stracić klientów i zrazić do siebie partnerów.“. Dobrze, że operatorzy starają się zachować zimną krew i wyjść zwycięsko z tej trudnej sytuacji.