AKTUALIZACJA: Allegro nie działa - co to oznacza?
W lutym Allegro miało w zwyczaju często padać pod naporem ataków DDoS. Wielu użytkowników nauczyło się wtedy jak sobie radzić, gdy aukcyjny gigant zrobił sobie drzemkę. Warto wiedzieć co się dzieje z aukcjami, gdy serwis nie działa.
To nie pierwszy raz
W lutym weekendową tradycją stały się ataki DDoS na serwis Allegro.pl. Raz pisał o tym Przemek innym razem ja. Tamte awarie nauczyły nas jak sobie radzić z aukcjami, które kończą się w momencie awarii serwisu. Informacje te będą przydatne również dzisiaj, gdyż od rana użytkownicy zgłaszają problemy w działaniu witryny.
Ponad dwie godziny temu zaczęły się pojawiać na Facebooku i Twitterze pierwsze zgłoszenia o niedziałającej funkcji logowania. Początkowo przedstawiciele Allegro odpisywali, że będą sprawdzać zgłoszenia użytkowników. Po krótkim czasie wszyscy już zauważyli, że problem ten narasta i nie dotyczy małej grupy klientów - jak początkowo można było przypuszczać.
Około godziny temu strona główna Allegro.pl przestała odpowiadać. Witryna leży i jedynym sposobem jakim można na nią się dostać jest jej mobilna wersja m.allegro.pl.
Co się dzieje z aukcjami podczas awarii?
Zgodnie z zapisami regulaminu oferty kończące się w dniu awarii w godzinach, w których ona wystąpiła zostają przedłużone o 24 godziny. Za oferty kończące się w czasie awarii Allegro może zwrócić wszystkie opłaty.
W przeszłości zdarzały już przypadki dłuższych awarii i wtedy Allegro przedłużało o 24 godziny nie tylko kończące się aukcje, ale wszystkie trwające.
Regulamin: Załącznik nr 3. Polityka przerw technicznych oraz rekompensat za awarie techniczne
O szczegóły związane z dzisiejszymi problemami oraz o to jak działa regulamin w przypadku częściowej awarii serwisu (gdy np. tylko część użytkowników nie może się zalogować) zapytaliśmy rzecznika prasowego Allegro. Gdy tylko dostaniemy odpowiedź to wpis zostanie zaktualizowany.
Aktualizacja - godz. 13:48
Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Allegro odpowiedział na nasze pytanie o przyczyny problemów technicznych:
Allegro zamieściło na Facebooku również oficjalny komunikat:
Z informacji do jakich udało nam się dotrzeć wynika, że również strona banku ING ma spore problemy spowodowane prawdopodobnie (tym samym?) atakiem DDoS. Witryna ładuje się bardzo wolno lub wcale. Do tego dochodzą problemy z logowaniem, które użytkownicy zgłaszają od ponad trzech godzin. Przedstawiciele banku zapewniają, że karty płatnicze i wszystkie inne usługi działają poprawnie.
Aktualizacja - godz. 14:45
Strona ING banku została zamknięta. Wcześniej występowały problemy z ładowaniem witryny oraz z funkcją logowania.
Aktualizacja - godz. 15:05
Strona ING banku za każdą próbą wejścia zachowuje się inaczej. Raz wyświetla powyższy komunikat, innym razem ładuje się w nieskończoność lub też nie wczytuje się wcale.
Sprawdziłem androidową aplikację mobilną ING i udało mi się bez problemu zalogować na konto. Wykonałem testowy przelew własny, transakcja została błyskawicznie zrealizowana. Zatem jeżeli szukacie sposobu na uzyskanie dostępu do konta i wykonania pilnych przelewów to już wiecie co musicie zrobić. Tablety i smartfony w dłoń!
Aktualizacja - godz. 19:00
Około godziny 18:30 na profilu Allegro pojawiło się nowe wyjaśnienie:
Użytkownicy zgłaszają cały czas problemy ze swoimi aukcjami. Wiele licytacji zniknęło i nie są widoczne ani w trwających, ani w zakończonych aukcjach."
ING Bank Śląski w tym samym czasie co Allegro (ten sam hosting?) poinformował o końcu problemów technicznych:
Użytkownicy twierdzą inaczej. Na Facebooku zgłaszane są cały czas problemy w działaniu internetowego systemu bankowego.
W odpowiedzi na te reklamacje pojawiło się kolejne wyjaśnienie:
W mediach społecznościowych nie brakuje już głosów rozwścieczonych klientów, ale jak widąć pełną funkcjonalność usług internetowych będziemy musieli jeszcze poczekać. Przypominam, że cały czas działa dostęp do banku on-line z poziomu dedykowanych mobilnych aplikacji (sprawdzałem na Androidzie).
Aktualizacja - 03.04.2013r. godz. 17:25
Kolejny dzień przyniósł nowe problemy dla Allegro. Chociaż czy nowe to się dopiero okaże. Wszystko wskazuje na to, że ponownie mamy do czynienia z atakiem DDoS.
Powyższa informacja pojawiła się na Twitterze. Na Facebooku dodano zaś humorystyczną grafikę przygotowaną na potrzeby komunikatów o problemach technicznych.
O komentarz w sprawie dzisiejszej awarii zapytaliśmy rzecznika prasowego Allegro. Gdy tylko dostaniemy odpowiedź to wpis zostanie zaktualizowany.
Aktualizacja - 03.04.2013r. godz. 21:25
Komunikat od Allegro:
Aktualizacja - 03.04.2013r. godz. 21:42
Kolejny komunikat:
Aktualizacja - 03.04.2013r. godz. 22:13
Ostatni komunikat z profilu na Facebooku:
To już drugi dzień z rzędu, w którym najpopularniejszy polski serwis aukcyjny musi się zmagać z atakami DDoS. U mnie obecnie Allegro.pl nie działa, jednak wersja mobilna jak i aplikacja na Androida zdają się funkcjonować bez zarzutów.