Wiadomości

Polacy kochają Dacię coraz bardziej. Dwa modele w TOP 5 najpopularniejszych aut dla Kowalskiego

Wiadomości 12.11.2018 24 interakcje
Adam Majcherek
Adam Majcherek 12.11.2018

Polacy kochają Dacię coraz bardziej. Dwa modele w TOP 5 najpopularniejszych aut dla Kowalskiego

Adam Majcherek
Adam Majcherek12.11.2018
24 interakcje Dołącz do dyskusji

W rankingu sprzedaży aut dla klientów indywidualnych Dacia umieściła aż dwa modele w pierwszej piątce. Wprawdzie wygrywa Skoda, ale sukcesy rumuńsko-francuskiej marki wydają się nie mieć końca.

Lifting wyszedł Fabii na dobre – w październiku po raz pierwszy w tym roku zwyciężyła w rankingu nowych samochodów wybieranych najczęściej przez klientów prywatnych. Według najnowszego zestawienia przygotowanego przez IBRM Samar na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, Polacy kupili 714 egzemplarzy tego modelu. Tym sposobem Skoda zdetronizowała Dacię – przez kilka ostatnich miesięcy to Duster był numerem jeden. I w październikowym TOP10 klienta indywidualnego ma trzy modele – oprócz Fabii jeszcze Rapida i Octavię (miejsca 6 i 7).

Dacia nie ma jednak powodów do zmartwień.

Mimo, że w październiku była numerem dwa, sprzedała więcej Dusterów niż we wrześniu, a do tego wprowadziła do czołowej piątki jeszcze jeden model – Sandero. Miejski hatchback z wynikiem 294 egz. zdobył czwartą lokatę. Sandero konsekwentnie pięło się w górę rankingu. W kwietniu, gdy Duster wskoczył na czoło stawki, było 15., w sierpniu 8., a we wrześniu do TOP5 brakło 6 egzemplarzy. Nasza miłość do Dacii to ewenement na skalę światową – w globalnym rankingu rumuńska marka znajduje się dopiero na 31. pozycji.

Powody do zadowolenia ma też Hyundai.

O ile Tucson w TOP3 nie jest zaskoczeniem, bo regularnie ląduje tuż za Dusterem, o tyle za sukces można uznać wejście do czołowej dziesiątki modelu i20. Nie jest crossoverem, nie imponuje stylizacją, czy wyposażeniem, nie towarzyszy mu żadna intensywna kampania reklamowa – zgadujemy, że klienci cenią go za bardzo przestronne wnętrze i sensowną cenę. Co potwierdza, że dobry produkt broni się sam. 

W pierwszej dziesiątce nowych samochodów najczęściej wybieranych przez klienta prywatnego ogólnie znajdziemy modele 6 marek. 

Trzy to modele Skody, Dacia i Hyundai mają po dwa (Duster + Sandero i Tucson + i20), Opel ma Astrę, Volkswagen – Polo, a Kia model Sportage. Szczegółowe zestawienie prezentuje się następująco:

  1. Skoda Fabia: 714 egz.
  2. Dacia Duster: 468 egz.
  3. Hyundai Tucson: 313 egz.
  4. Dacia Sandero: 294 egz.
  5. Opel Astra: 273 egz.
  6. Skoda Rapid: 272 egz.
  7. Skoda Octavia: 251 egz.
  8. Hyundai i20: 216 egz.
  9. Volkswagen Polo: 202 egz.
  10. Kia Sportage: 201 egz.

W Top10 października nie ma ani jednego modelu Toyoty. 

To zaskakujące biorąc pod uwagę, że dotąd Yaris regularnie lądował co najmniej w TOP5, a nawet w TOP3, a w dziesiątce zwykle był też Auris. W październiku mniejsza z Toyot była dopiero 14., a większa nie zmieściła się nawet w pierwszej 30. Na pocieszenie zostało Toyocie 19 miejsce Aygo. Wygląda na to, że klienci wstrzymują się z zakupem czekając na kolejną generację Corolli, albo na wyprzedażową ofertę na Aurisa.

Samar opublikował też zestawienie najpopularniejszych modeli w 2018, obejmujące wyniki od stycznia do października.

Prowadzi Fabia, przed Yarisem i Dusterem, co sugeruje, że klient indywidualny nie jest specjalnie majętny i kupuje auta kierując się rozsądkiem, a nie emocjami. W trzydziestce najpopularniejszych modeli tego roku nie ma ani jednego auta z segmentu D (segment Passata, Mondeo, czy Insignii), 8 to przedstawiciele segmentu C (Astra, Octavia, Auris). Co trzeci samochód wybierany przez Kowalskiego to SUV/crossover. Reszta to auta miejskie segmentów A (Aygo, Citigo) i B (Fabia, Yaris).

1. Skoda Fabia: 5274 egz.
2. Toyota Yaris: 4859 egz.
3. Dacia Duster: 4401 egz.
4. Opel Astra: 3870 egz.
5. Skoda Octavia: 3115 egz.
6. Hyundai Tucson: 3034 egz.
7. Toyota Auris: 2820 egz.
8. Fiat Tipo: 2813 egz.
9. Opel Corsa: 2408 egz.
10. Skoda Rapid: 2392 egz.
11. Dacia Sandero: 2387 egz.
12. Toyota Aygo: 2222 egz.
13. Kia Sportage: 2198 egz.
14. Hyundai i20: 2005 egz.
15. Nissan Qashqai: 1970 egz.
16. Suzuki Vitara: 1935 egz.
17. Volkswagen Golf: 1934 egz.
18. Toyota C-HR: 1874 egz.
19. Toyota Corolla: 1838 egz.
20. Opel Mokka: 1690 egz.
21. Renault Clio: 1594 egz.
22. Kia Ceed: 1583 egz.
23. Renault Captur: 1501 egz.
24. Kia Venga: 1415 egz.
25. Skoda Citigo: 1404 egz.
26. Skoda Karoq: 1327 egz.
27. Citroen C3: 1324 egz.
28. Kia Stonic: 1318 egz.
29. Renault Megane: 1312 egz.
30. Volkswagen Polo: 1301 egz.

Pierwsza czwórka znacznie odjechała reszcie zestawienia, do końca roku będziemy pewnie oglądać interesującą walkę o pozostałe lokaty w pierwszej dziesiątce. Biorąc pod uwagę, że już wystartowały oferty wyprzedażowe – może być ciekawie. 

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać