Wiadomości

Dacia Duster polskim liderem sprzedaży wśród klientów prywatnych

Wiadomości 11.05.2018 194 interakcje
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 11.05.2018

Dacia Duster polskim liderem sprzedaży wśród klientów prywatnych

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk11.05.2018
194 interakcje Dołącz do dyskusji

Według najnowszego, kwietniowego rankingu IBRM SAMAR nowym liderem sprzedaży wśród klientów prywatnych została Dacia Duster. Co stoi za sukcesem małego, rumuńsko-francuskiego SUV-a?

Najnowsza Dacia Duster weszła na rynek przebojem. Na ulicach chwilami może się wydawać, że łatwiej jest spotkać egzemplarz nowej generacji, niż poprzedniej. Co ważne, Duster szczególnie podoba się nabywcom prywatnym – potwierdza to ostatni ranking TOP30 Instytutu Badania Rynku Motoryzacyjnego SAMAR pokazujący, ile i jakich samochodów zarejestrowali nabywcy prywatni w kwietniu. Zestawienie opiera się na danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

Dotychczasowy lider – Toyota Yaris – musiał uznać wyższość Dacii.

Kwietniowy wynik Dacii Duster to 487 egzemplarzy. Na Toyotę Yaris zdecydowało się 446 osób. Podium zamyka Skoda Fabia z wynikiem 402 zarejestrowanych egzemplarzy.

Cały ranking wygląda tak:

1. Dacia Duster: 487 egzemplarzy
2. Toyota Yaris: 446
3. Skoda Fabia: 402
4. Opel Astra: 387
5. Fiat Tipo: 359
6. Toyota Auris: 341
7. Skoda Octavia: 316
8. Hyundai Tucson: 273
9. Suzuki Vitara: 260
10. KIA Sportage: 251
11. Toyota Corolla: 243
12. Toyota C-HR: 219
13. Skoda Rapid: 213
14. Opel Corsa: 212
15. Dacia Sandero: 210
16. Nissan Qashqai: 199
16. Opel Mokka: 199
18. KIA Venga: 188
19. Hyundai i20: 179
20. Skoda Karoq: 177
21. Toyota Aygo: 161
22. KIA cee’d: 160
23. Volkswagen Polo: 144
24. Skoda Citigo: 132
25. Renault Captur: 128
26. Mazda CX-5: 121
27. Volkswagen Tiguan: 120
28. Volkswagen Golf: 115
29. SEAT Leon: 112
30. Toyota RAV4: 111

Ten sukces pomógł zdobyć Dusterowi czwarte miejsce w rankingu obejmującym rejestracje od początku roku. Wynik Dacii to 1669 aut. Wyprzedają go: Toyota Yaris (3056), Skoda Fabia (2621) i Opel Astra (2064). Można się spodziewać, że wynik Dustera będzie się stale poprawiał.

Dlaczego Duster zdobył tak dużą popularność?

dacia-duster-2

Odpowiedź jest dość prosta: ponieważ to dobry samochód, który oferuje sporo za niewygórowaną cenę. Jest SUV-em, więc należy do modnego segmentu. Jednocześnie w wersjach 4×4 naprawdę potrafi poradzić sobie w terenie. Nowa wersja ma o wiele ładniejsze wnętrze, niż poprzednik. Z zewnątrz nie różni się mocno, ale ma kilka ciekawych detali (np. charakterystyczne tylne światła) i można kupić ją w ciekawych kolorach.

Nie wiadomo, jakie wersje silnikowe i wyposażeniowe najlepiej się sprzedają.

Takich szczegółów SAMAR nie podaje. Z tego co widać po ulicach, najwięcej jeździ nieźle wyposażonych Dusterów. Co prawda bazowa odmiana Access kosztuje tylko 39 990 zł, ale w standardzie nie ma nawet klimatyzacji. Ta jest seryjna od wersji Comfort, która kosztuje co najmniej 52 600 zł. Warto zauważyć, że nawet cena Dustera w najbogatszej wersji Prestige nie powala. Taki samochód z silnikiem benzynowym 1.6 o mocy 115 KM kosztuje 57 900 zł.

Najdroższy Duster – ze 110-konnym dieslem i napędem 4×4 lub automatem (cena jest taka sama, niestety nie da się łączyć tych opcji) to wydatek 75 900 zł. Nawet po dobraniu dodatków takich jak klimatyzacja automatyczna, zestaw kamer, system bezkluczykowy czy lakier metalik, cena zaledwie nieco przekracza 80 tysięcy złotych. Cenniki wielu konkurencyjnych SUV-ów dopiero zaczynają się od takich kwot.

Dobrze, że klienci nie szukają prestiżu za wszelką cenę.

dacia-duster-3

Żarty i stereotypy na temat Dacii można sobie już włożyć między bajki. Oczywiście, to jest tania marka – jakość ich samochodów jest odzwierciedlona w cenie. Jednocześnie to nie znaczy, że są to złe auta. Dobrze, że klienci nie mają już oporów przed Dacią na zasadzie „nie kupię tego samochodu, bo jest rumuński”. Teraz Dustera kupują po prostu ci, którzy chcą mieć niedużego SUV-a w rozsądnej cenie. Z pewnością cieszy się także popularnością wśród leśników, geodetów czy pracowników firm budowlanych. Bez przepłacania za znaczek – choć jednocześnie trzeba zauważyć, że w gamie Dacii Duster jest „bardziej prestiżowy” od Logana czy Sandero.

Czekamy na termin testu Dustera. Obiecujemy szczegółowo przyjrzeć się aktualnej wersji. A Dacia mogłaby jakoś uczcić swój mały sukces. Może by tak – brytyjskim wzorem – po darmowej pizzy dla każdego?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać