Wiadomości

Powstanie nowa marka Volkswagena. Z nią ma powrócić na odległy szczyt

Wiadomości 25.04.2024 48 interakcji

Powstanie nowa marka Volkswagena. Z nią ma powrócić na odległy szczyt

48 interakcji Dołącz do dyskusji

Volkswagen przez ostatnie lata był liderem sprzedaży w Chinach. Sytuacja uległa zmianie w 2023 r., kiedy na pierwsze miejsce wskoczył lokalny BYD. Niemcy muszą działać i wprowadzają nową markę o nazwie ID.UX.

Nowy brand Grupy Volkswagen nazywa się ID.UX i świętuje dziś swoją premierę na targach Auto China 24 w Pekinie. Wraz z nazwą pojawił się również pierwszy prototyp samochodu.

ID.CODE ID.UX

Jest to SUV klasy GT o nazwie ID.CODE. Wygląd konceptu jest zupełnie inny od pojazdów z linii ID znanych w Europie, ponieważ został podyktowany gustami młodych Chińczyków. Pojazd będzie oczywiście elektryczny i ma być zdolny do w pełni autonomicznej jazdy na poziomie 4.

ID.CODE ID.UX

ID.CODE oraz ID.UX to ukłon w stronę azjatyckiej, progresywnej klienteli

Volkswagen uważa, że ten pojazd łączy typowy design VW z nowym lifestylowym DNA. Jego styl ma nadać ton gamie modelowej nowej marki. Kolejną nowością będzie zupełnie odmienny design wnętrza. W ID.CODE będzie ono bardziej zorientowane na kierowcę dzięki nowej koncepcji obsługi HMI oraz nowym (pewnie większym) wyświetlaczom.

ID.CODE to jedynie prototyp, ale firma już zapowiedziała, że pierwszym modelem seryjnym będzie samochód o nazwie ID.UNYX. Zadebiutuje na rynku w 2024 r. i spodziewamy się, że będzie to pojazd przypominający produkcyjną wersję ID.CODE. W sumie do 2030 r. w Państwie Środka pojawi się aż dwanaście nowych modeli Volkswagena z napędem spalinowym i sześć hybryd, ale nie wszystkie będą miały logo ID.UX.

Wysyp nowości w Chinach będzie możliwy dzięki licznym lokalnym współpracom, m.in. z marką XPENG. Poza tym Volkswagen China Technology Company (VCTC) z siedzibą w Hefei opracowuje pierwszą platformę elektryczną specjalnie dla Chin. China Main Plattform (CMP) pojawi się w 2026 r. i to na niej mają powstać co najmniej cztery dodatkowe wolumenowe modele elektryczne.

Czy stworzenie marki ID.UX opłaci się Volkswagenowi?

W USA Toyota wprowadziła niegdyś młodzieżową markę Scion, która nie przetrwała próby czasu. Jednak niemiecka Grupa Volkswagen naprawdę umie w tworzenie nowych marek. Kiedy świat usłyszał o pomyśle stworzenia Cupry, to wydawało się to bez sensu. Dziś sportowy brand z Hiszpanii praktycznie zaorał sprzedaż Seata w swojej ojczyźnie oraz na wielu innych rynkach.

Warto również przypomnieć, że w tym samym czasie, pod skrzydłami Volkswagena rodzi się jeszcze jedna marka w USA. Niemiecki konglomerat stoi za odrodzeniem legendy – firmy Scout. W ciekawych czasach żyjemy jeśli chodzi o nowe marki, filozofie i modele. Szkoda tylko, że większość z nich jest elektrycznych.

Źródło statystyk: carnewschina.com

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać