Wiadomości

Chowajcie lusterka. Jest nowy samochód dostawczy na mieście

Wiadomości 08.02.2024 15 interakcji
Marek Stawski
Marek Stawski 08.02.2024

Chowajcie lusterka. Jest nowy samochód dostawczy na mieście

Marek Stawski
Marek Stawski08.02.2024
15 interakcji Dołącz do dyskusji

Nissan zaprezentował najnowszą generację swojego największego vana – modelu Interstar. Po raz pierwszy będzie dostępny z silnikiem elektrycznym.

Na rok 2024 Renault zdążyło już pokazać najnowszą generację Mastera. Teraz dołącza jego bliźniaczy model, czyli Nissan Interstar. W porównaniu do poprzednika, różnice nie są diametralne – oprócz odświeżonego wyglądu, wprowadzono także kilka nowości technicznych.

Nissan Interstar
fot. Nissan

Bezpieczeństwo przede wszystkim

W najnowszym vanie wasze świeże bułki, wędliny itd. będą mogły się czuć bezpiecznie. Nissan wprowadził nowość, jaką jest układ hamulcowy zaprojektowany jako zintegrowany moduł – tak zwany „1‑box”. Ma on zapewnić optymalną siłę hamowania w nieprzewidzianych sytuacjach na drodze, nie zważając na stopień obciążenia pojazdu. Ponadto, w porównaniu z poprzednimi generacjami modelu, udało się skrócić czas reakcji przy hamowaniu awaryjnym o połowę. Wszelkim śpiochom bezpieczeństwo wykrywanie senności kierowcy, a za jego spokojny sen po nocach – system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Bezpieczeństwo przewozu towarów poprawia też system stabilizacji toru jazdy przyczepy.

Interstar zyskał także nowy wystrój wnętrza kabiny. Fotele z funkcją podgrzewania i pokrowcami chroniącymi tapicerkę mają zapewnić większą wygodę i lepsze podparcie kierowcy. Samochód jest też wyposażony w podgrzewaną przednią szybę. Pośrednim udogodnieniem z dziedziny komfortu jest znacznie poprawiona zwrotność – średnica zawracania Interstara zmniejszyła się o 1,5 m, w porównaniu do wcześniejszej generacji.

Nissan Interstar
fot. Nissan

Jeśli jestem fanem Nissanów, to przeczytaj także:

Nissan Interstar-e, czyli baterie dołączane do zestawu

Elektryczną wersję dostawczaka Renault – czyli Mastera Z.E. – zaprezentowano jeszcze w roku 2022, jako odmianę modelu poprzedniej generacji. Nissan musiał czekać na swoją kolej do teraz. Nowy Interstar-e ma akumulator o pojemności 87 kWh, który pozwoli japońsko-francuskiemu vanowi na przejechanie dystansu 460 km na pełnym naładowaniu baterii. Szybkie ładowanie prądem stałym przez 30 minut wydłuży zasięg o maksymalnie 252 km lub o około 200 kilometrów w przypadku wersji z mniejszym akumulatorem o pojemności 40 kWh. Interstar-e może uciągnąć przyczepę o masie do 2500 kg – tak samo jak model z silnikiem wysokoprężnym.

Jak to w przypadku elektryków, Insterstar-e jest cięższy od wersji spalinowej – masa własna wynosi aż 4 tony. Mimo to, samochód o dopuszczalnej masie całkowitej 5,6 tony można będzie prowadzić w całej Europie na podstawie standardowego prawa jazdy kategorii B. W praktyce oznacza to możliwość przewożenia nawet cięższych ładunków niż w przypadku popularnych 3,5‑tonowych vanów z silnikami Diesla.

Nissan Interstar
fot. Nissan
Nissan Interstar-e
fot. Nissan

W kształtowaniu swojej oferty samochodów użytkowych Nissan – podobnie jak wielu innych producentów – będzie stawiać przede wszystkim na jakże modną ekologię. Do roku 2026 wszystkie modele dostawcze japońskiego producenta mają być w pełni zelektryfikowane.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać