Wiadomości

Nowe BMW X3 i iX3 – co już o nich wiemy? Spokojnie, diesel zostaje

Wiadomości 14.03.2024 21 interakcji
Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk 14.03.2024

Nowe BMW X3 i iX3 – co już o nich wiemy? Spokojnie, diesel zostaje

Mikołaj Adamczuk
Mikołaj Adamczuk14.03.2024
21 interakcji Dołącz do dyskusji

Nowe BMW X3 może wyjechać z fabryki już w sierpniu tego roku. Modele X3 i elektryczne iX3 wezmą rozwód – czyli będą budowane na dwóch różnych platformach.

BMW X3 to jeden z najpopularniejszych SUV-ów premium w Polsce i nie tylko. Obecna generacja przerosła już pierwsze X5. Jest na rynku od siedmiu lat i choć po ostatnim liftingu wygląda całkiem świeżo, pozostałe modele BMW mówią do niej „babciu” i ustępują miejsca w tramwaju. Dlatego nadchodzi X3 numer cztery.

Nowe BMW X3 2024 – co już wiadomo?

Samochody wciąż rosną, w przeciwieństwie do ulic i miejsc parkingowych. Niestety, nowe BMW X3 również zyska po kilka centymetrów. Obecna generacja ma 4708 mm długości. Kolejna – według informacji udostępnionych niedawno na forum Bimmerpost – może mierzyć 4755 mm. Szerokość wzrośnie z 1897 do 1920 mm, a wysokość odrobinę zmaleje (z 1687 na 1660 mm). Rozstaw osi wzrośnie o milimetr, do 2865 mm. Trudno uznać, by obecne X3 było zbyt małe, ale – jak widać – mania powiększania trwa. Tyle dobrego, że przy okazji ma urosnąć także bagażnik – z 550 na 570 litrów.

Jak może wyglądać nowe BMW X3 2024? Spójrzcie na świeżą serię 5 i wyobraźcie sobie, że jest SUV-em. To oznacza, że należy spodziewać się dużych, podświetlanych nerek i na pewno sporej dawki wizualnych kontrowersji. Pewnie nie tak wielkich, jak w nowej Siódemce, ale z pewnością niektórzy powiedzą, że „na to nie da się patrzeć”. A po trzech miesiącach i obejrzeniu dwóch egzemplarzy na żywo zmienią zdanie. Tak już bywa z nowymi BMW. Jak na razie, fotografowie uchwycili zamaskowany prototyp. Nie widać zbyt wiele, ale interesująco prezentuje się mocno opadająca linia dachu. Tylna szyba nie będzie duża. Czy taka coupeizacja X3 nie stanie na drodze nowej generacji X4? BMW na pewno wymyśli coś, by zaszokować klientów i tym modelem.

Z przyciskami należy się już żegnać.

Wnętrze na pewno stanie się o wiele bardziej dotykowe niż obecne. Szkoda, bo teraz w X3 można jeszcze znaleźć staroświecko wygodną w obsłudze klimatyzację. Ale zmiany są nieuniknione.

BMW X3 2024 – gama silników

Diesel zostaje. Wszyscy, którzy – nie bez racji – uważają, że właśnie motor wysokoprężny najlepiej nadaje się do napędzania sporego SUV-a, mogą odetchnąć z ulgą. Spodziewana gama jednostek napędowych X3 numer cztery to 20d, 20i, 30e i M50. „D” to diesel, „i” oznacza silnik benzynowy, a „e” hybrydę. M50 zapewne będzie mocną hybrydą plug-in, w której silnik elektryczny zagra do tej samej bramki, co sześciocylindrowe 3.0 R6. Oby. Napęd xDrive – w standardzie, choć X3 zostanie zbudowane na platformie tylnonapędowej. Napęd na przód jest zarezerwowany dla tańszych SUV-ów z gamy.

Co z elektrycznym iX3? Obecnie X3 i iX3 wyglądają identycznie. W nowej generacji iX3 wybije się na niezależność – czyli zostanie opracowane na innej platformie. Dokładniej – na tej o nazwie Neue Klasse. Może być więc jeszcze bardziej odważna stylistycznie, ale przede wszystkim należy spodziewać się lepszego wykorzystania przestrzeni, bo mówimy o aucie zbudowanym od podstaw jako elektryczne.

Nowe X3 może wejść na rynek już jesienią

Zostanie na nim najprawdopodobniej do 2033 roku. To daleko idące plany, więc sporo może się jeszcze zmienić. Oby nie na niekorzyść modelu. Dobrze byłoby jeszcze posłuchać trochę dyskretnego klekotu diesla.

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać