Wiadomości

Nadchodzi BMW X1 M35i xDrive. To ten uszybszony

Wiadomości 28.06.2023 37 interakcji
Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz 28.06.2023

Nadchodzi BMW X1 M35i xDrive. To ten uszybszony

Grzegorz Karczmarz
Grzegorz Karczmarz28.06.2023
37 interakcji Dołącz do dyskusji

Jeśli przypadkiem nie jesteś jednym z tych klientów BMW, którzy zadowalają się trzycylindrowym silnikiem w SUV-ie, to proszę, oto BMW X1 M35i xDrive.

Żeby się nikomu nie pomyliło, że to nowe, szybsze BMW X1, takie z literką M, to SUV. To jest SAV — Sports Activity Vehicle, który oferuje spontaniczną radość z jazdy. Przy trzech cylindrach w wersji z silnikiem 1.5, bo i taki silnik jest dostępny w X1, radość z jazdy musi być zapewne zaplanowana. Lecz nie smućmy się bazowymi wyborami, oto co nas czeka w spontanicznej radości z jazdy, czyli w BMW X1 M35i xDrive.

BMW X1 M35i xDrive

Nadchodzi BMW X1 M35i xDrive

Oczywiście, że nie ma trzech cylindrów jak podstawowa wersja o mocy 136 KM. Taka moc akurat bardzo mi pasowała w BMW serii 1, ale widać są ludzie, którzy mają apetyt na więcej. To teraz mogą dostać dużo więcej w swoim sportowo-aktywnym pojeździe. Silnik w wersji M35i xDrive ma oczywiście 2 litry, a jego moc to 300 KM, dzięki technologii M TwinPower Turbo. Jeśli to wciąż komuś za mało, to niech wysyła kontener do USA, bo tam będą mieli 317 KM. Tego potwora połączono z 7-biegową skrzynią biegów Steptronic.

BMW X1 M35i xDrive

BMW X1 M35i xDrive w związku ze swoją wysoką mocą, rozpędza się do setki w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Nadmienię tylko nieśmiało, że jakby ktoś nie chciał SUV-a, co jest szaleństwem jakimś, bo jak w obecnych czasach można nie chcieć SUV-a, SAV-a, przepraszam, to BMW 1 M35i rozpędza się do setki w 4,8 sekundy i ma 6 KM mocy więcej. Na pocieszenie jednak należy dodać, że elektryczna wersja BMW X1 rozpędza się w 5,6 sekundy, czyli wersja X1 M35i xDrive jest jednak od niej szybsza. Wielkie zwycięstwo spalinizmu. Nie jest to jednak koniec zalet BMW X1 M35i xDrive, a oto one.

BMW X1 M35i xDrive

BMW X1 M35i xDrive — zalety

Napęd jest na wszystkie koła, inaczej być nie może. Możemy dobrać jeszcze w opcji pływający układ hamulcowy M. Są to oczywiście rzeczy kuszące, ale opcjonalny sportowy fotel z podświetlaną literą M, na pewno nie ustępuje im atrakcyjnością. Będą też cztery końcówki układu wydechowego, dwa razy po parce, czyli tak jak w autach BMW M.

BMW X1 M35i xDrive
Podwójne listwy grilla, ważne.

Na pokładzie jest też ważna nowość, bo jest to pierwszy model, w którym zagości nowy iDrive z funkcją QuickSelect z systemem operacyjnym w wersji 9. Mamy kolejność spraw ważnych zachowaną, czyli najpierw przyspieszenie, a potem system do obsługi najważniejszych funkcji na ekranie. To teraz jeszcze o silniku.

BMW X1 M35i xDrive – silnik

BMW uprzejmie informuje, iż w porównaniu z poprzednią generacją silnika wdrożono szereg usprawnień. Obejmują one proces spalania Millera, na nowo zaprojektowano porty dolotowe i komory spalania. Wprowadzono także innowacje w zakresie sterowania wałka rozrządu, wtrysku, układu zapłonowego i odprowadzania spalin.

BMW X1 M35i xDrive

Panewki łożysk głównych przejęto z najnowszej generacji rzędowej szóstki. Zespół korbowy również ma być bardziej wytrzymały, a także lepsze ma być smarowanie tłoków. To nie jest koniec usprawnień, lepiej ma być. Jego maksymalny moment obrotowy to 400 Nm, dostępny w zakresie od 2000 do 4500 obr/min. Aż sprawdziłem, ile jest we wspomnianej wyżej serii 1 z literką M wplecioną w nazwę. Tam mamy do dyspozycji 450 Nm maksymalnego momentu.

Jeszcze jedną informację muszę przekleić, bo to ważne, jak szybko można się przełączyć z cywilnych ustawień na te najmocniejsze. Tak, żeby kogoś pod światłami zadziwić.

Funkcja M Sport Boost umożliwia bardzo dynamiczne przyspieszenia. Gdy kierowca pociągnie lewą łopatkę przy kierownicy przez co najmniej jedną sekundę, wszystkie układy napędowe i jezdne przestawiają się na maksymalnie sportową charakterystykę.

Czyli szybko.

Zawieszenie w tym aucie obniżono o 15 mm w stosunku do zwykłych wersji X1, a blokada dyferencjału na przedniej osi działa do 26 proc. W wyposażeniu standardowym felgi będą miały 19-cali i można je wymienić na 20-calowe w opcji.

BMW X1 M35i xDrive w sprzedaży na europejskim rynku pojawi się w listopadzie tego roku.

Czytaj dalej:

BMW serii 7 (F01) – usterki i awarie. Co się psuje?

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać