Ciekawostki

Szukasz fury do ściągnięcia z USA? Proponuję Malucha

Ciekawostki 05.07.2020 173 interakcje
Piotr Szary
Piotr Szary 05.07.2020

Szukasz fury do ściągnięcia z USA? Proponuję Malucha

Piotr Szary
Piotr Szary05.07.2020
173 interakcje Dołącz do dyskusji

Po co komu Ford Mustang, Chevrolet Tahoe czy Lincoln Continental, skoro można sobie ze Stanów Zjednoczonych ściągnąć samochód bardziej kultowy i tańszy? Na import czeka Fiat 126p.

Import z USA kojarzymy zwykle z samochodami takimi jak wymienione wyżej. Ba – amerykańska motoryzacja wręcz obfituje w ciekawe modele z różnych segmentów. Nie chcesz Mustanga? Jest Camaro. Zamiast SUV-a wolałbyś pickupa? Nie ma problemu, może np. GMC Canyon będzie odpowiedni. No i wiadomo, że nie ma co patrzeć na Lincolny, skoro są Cadillaki.

Fiat 126p import
… a może by tak Malucha? / fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

W praktyce statystyki pokazują, że zza Wielkiej Wody na ogół importujemy co innego.

Owszem, w 2019 r. na czele rankingu był Ford Mustang, ale dalej znalazły się: Ford Fusion (odpowiednik naszego Mondeo), Ford Escape (czyli nasza Kuga), BMW serii 3 i Chrysler Voyager. Jeszcze ciekawiej było rok wcześniej: 1. miejsce zajmował Fusion, a za nim w rankingu znalazły się Audi Q5, A4 i A5 oraz BMW 3.

Skoro tak, to dlaczego nie pójść o krok dalej?

Przecież z rankingów wyraźnie wynika, że nie chcemy eksperymentować. A skoro nie chcemy, to zawsze można pójść w coś, co w Polsce znamy doskonale – np. w Polskiego Fiata 126p.

Fiat 126p import
fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Ktoś wystawił Malucha na portalu BringaTrailer.com.

Pojazd trafił do Stanów Zjednoczonych w 2016 r., wcześniej jeździł po Polsce. W Stanach również był utrzymywany w sprawności, co zresztą pokazuje filmik umieszczony na YouTubie na początku czerwca.

Jak można przeczytać w ogłoszeniu, Maluch miał niedawno czyszczony gaźnik i zbiornik paliwa, wymiany doczekały się m.in. filtry, pompa paliwa i akumulator. Jeszcze w Polsce wykonywane było zabezpieczenie antykorozyjne, co mogłoby być dużą zaletą, gdyby nie fakt, że ma ono postać czarnej, dość paskudnie wyglądającej substancji, z powodu której komora silnika wygląda jakby była po pożarze. Inne tak zabezpieczone elementy nie są wcale lepsze wizualnie, no ale cóż – to chyba nadal lepsze od korozji.

Fiat 126p import
Wygląda, jakby dużo palił. #idźpanztymisucharami / fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Do wymiany zdecydowanie nadają się jeszcze opony Stomil D-124. Są one na tyle stare, że nie tylko mają rozmiar wpisany w formacie 135 R12 (zamiast zapisu spotykanego obecnie: 135/80 R12), ale mają też trzycyfrowy kod DOT: 129 (obecnie stosowane są kody 4-cyfrowe).

Fiat 126p import
Swoją drogą, ładnie dobrane te tablice. / fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Pierwsze dwie cyfry, podobnie jak obecnie, oznaczają tydzień roku, w którym ogumienie zostało wyprodukowane. Ostatnia cyfra oznacza rok – sęk w tym, że w tym przypadku może to być teoretycznie zarówno 1989 jak i 1999 r. (choć w 1999 r. to D-124 sprzedawano już chyba pod marką Dębica).

fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Z innych ciekawostek – alarm i trochę historii na naklejkach.

System antykradzieżowy został już co prawda zdezaktywowany, ale na nadwoziu nadal widnieje naklejka zaświadczająca, że alarm zakładany był w Katowicach (obecnie pod wskazanym adresem znajduje się budynek mieszkalny).

fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Również w Katowicach nakładano zabezpieczenie antykorozyjne, ale i w tym przypadku próżno szukać firmy, która się tym zajęła – teraz pod adresem widocznym na naklejce znajduje się inne przedsiębiorstwo.

Mniejsza o wgniecenie, ale podoba mi się tło zdjęcia. M4? GT-R? Paaanie, takich tu jeździ pełno, Maluch lepszy. / fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Licytacja zakończy się za 5 dni.

W tej chwili najwyższa kwota za oferowanego wraz ze stylowym bagażnikiem dachowym Polskiego Fiata 126p wynosi 2500 dol., czyli nieco ponad 9900 zł. Jestem ciekaw, za ile ten Maluch się sprzeda.

W drogę! / fot. benzbimmermanpl, BringaTrailer.com

Musisz przeczytać:

Musisz przeczytać