REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Teraz to przegięli z tym kryzysem półprzewodnikowym. BMW wyrzuca wyświetlacze head-up

Wyświetlacze head-up to najlepsze co wymyślono w nowoczesnych samochodach. Z powodu braku procesorów BMW wywala z oferty co? Oczywiście wyświetlacze head-up.

01.10.2021
16:09
wyświetlacz HUD Volkswagen
REKLAMA
REKLAMA

To nie tak, że miałem dziś lub w poniedziałek pobiec do salonu po nowe BMW i skonfigurować je sobie z head-upem. To nawet nie tak, że miałem zamiar za 10 lat kupić sobie używane BMW z takim elementem wyposażenia. W ogóle nie planuję zakupu żadnego BMW. Ale obawiam się, że skoro sytuacja jest tak zła, to head-upy zaczną wypadać też z wyposażenia jakichś marek, które mnie interesują, jak Mercedes albo Toyota. A wygląda na to, że jest naprawdę źle, skoro HUD wypadł z najpopularniejszych modeli BMW w Europie.

Jakie modele BMW stracą head-up? Oto lista od BMWblog.com

  • seria 3, czyli rynkowa lokomotywa BMW. W żadnej nowej trójce nie da się zamówić tego elementu. Skandal.
  • seria 4 – ale z wyjątkiem wersji specjalnych, tj. M440i oraz M440d, tu można sobie dokupić to wspaniałe rozwiązanie elektroniczne.
  • najpopularniejsze SUV-y BMW, tj. X3 i X4, z wyjątkiem tylko wersji M40i, M40d i 30e - one są wyłączone z braku head-upa
  • Z4 – wszystkie wersje
  • seria 1 i seria 2 – wszystkie z wyjątkiem modeli z serii M Performance.

HUD można dalej zamówić do serii 5, serii 7 i serii 8 oraz n jwiększych SUV-ów, tj. X5, X6 i X7

Jeśli chodzi o pozostałe modele z gamy, to dostępność wyświetlacza przeziernego zależy od danego rynku. Gdzieś może on być dostępny, a gdzieś nie, ogólnie to się dowiaduj, ogólnie to mamy na stocku to co mamy i raczej nic nowego nie przyjdzie, a jak przyjdzie to może nie mieć w wyposażeniu tego i owego, i ciesz się że w ogóle jest. Mój znajomy w liceum mawiał: ciesz się, że mordy nie masz obitej.

REKLAMA

To istne kuriozum, że umiemy coś wyprodukować, ale nie mamy z czego

HUD nie jest jakimś wyposażeniem pierwszej potrzeby. Uważam jednak, że jego stosowanie podnosi bezpieczeństwo jazdy w ogólności. Można byłoby śmiało zrezygnować z ogromnego ekranu centralnego oraz z cyfrowych wskaźników właśnie na rzecz tylko samego wyświetlacza przeziernego. Zawsze wydawało mi się, że to nieunikniona przyszłość i że z czasem będzie musiało być mniej ekranów, bo zachłysnęliśmy się już nimi jak topielec wodą, i mniej ekranów, a lepszy HUD będzie przejawem nowoczesności i skromności (bo nieskromność będzie bardzo źle widziana). Tymczasem zamiast popularności, HUD-y lecą do kosza jako pierwsze, bo nie ma podzespołów, żeby je produkować. Smuteczek w piąteczek.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA