Motorola nie daje za wygraną. Tak ma wyglądać zegarek Moto 360 (2025)
Smartwatch Moto 360 wraca po latach w nowej odsłonie, z odświeżonym wyglądem i pięcioma wersjami kolorystycznymi. Zagadką pozostaje jednak system operacyjny zegarka.

Moto 360 zadebiutował w 2014 roku jako jedna z pierwszych inteligentnych zegarków z systemem Android Wear. Był to też pierwszy smartwatch z okrągłym ekranem, który z miejsca zdobył uznanie użytkowników i recenzentów - w tym nasze, w ówcześnie opublikowanej recenzji drugiej generacji Moto 360.
Zegarek przez krótki czas należał do najciekawszych urządzeń noszonych na rynku. Przez krótki czas, gdyż w zaledwie dwa lata po premierze Moto 360 drugiej generacji Motorola całkowicie wycofała go z rynku. Gdy w 2019 roku gigant próbował wskrzesić markę, efekt był znacznie mniej imponujący. Głównie dlatego, że za sprzęt nie odpowiadała już sama Motorola, lecz kanadyjska firma eBuyNow działająca na licencji.
Motorola zamierza ponownie sięgnąć po legendarną markę, zapowiadając powrót Moto 360
Tak przynajmniej twierdzi serwis Android Headlines, który dotarł do pierwszych informacji na temat nadchodzącego smartwatcha Motoroli.
Nowy Moto 360 zachowa charakterystyczny okrągły kształt koperty. Na renderach pozyskanych przez serwis widać również ramkę ze stali nierdzewnej z imitacją oznaczeń zegarka na ramce wokół tarczy, podobnie jak w przypadku Galaxy Watch 8 Classic czy One Plus Watch 3. Zegarek ma trafić do sprzedaży w pięciu wersjach kolorystycznych, a jego premiera planowana jest jeszcze na 2025 rok.






Niewiadomą pozostaje system operacyjny, na którym będzie działał nowy smartwatch. Moto Watch Fit - najnowsze urządzenie noszone Motoroli - pracuje na autorskim systemie Moto Watch OS, opartym na technologii RTOS. Daje to zegarkowa lepszy czas pracy na baterii, ale oznacza ograniczoną kompatybilność z aplikacjami Google. Jednocześnie wygląd interfejsu nadchodzącego Moto 360 sugeruje podobieństwo do Wear OS. Android Headlines dopuszcza możliwość zastosowania modelu hybrydowego - z Wear OS jako głównym systemem i Moto Watch OS do zadań niewymagającej dużej ilości mocy obliczeniowej
Poprzednie wcielenie Moto 360 pojawiło się na rynku w 2019 roku, lecz urządzenie nie odniosło większego sukcesu - przede wszystkim z powodu przeciętnej wydajności i wysokiej ceny, a także faktu, że Motorola nie była bezpośrednio zaangażowana w jego produkcję. Tym razem zegarek ma wrócić jako produkt w pełni opracowany pod marką Motorola, co może oznaczać realny powrót firmy do segmentu wearables.
Na Spider's Web przeczytasz więcej na temat smartwatchy:
Zdjęcie główne: T H Shah / Shutterstock