Pokazali, dlaczego Polacy korzystają z Allegro. Nowa funkcja już robi różnicę
Program Allegro Delivery działa dopiero od 9 miesięcy, ale już wpływa na nawyki użytkowników. Klienci chwalą i zwracają uwagę, że to dzięki niemu korzystanie z platformy staje się coraz wygodniejsze.

Z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie platformy przez Minds & Roses wynika, że Allegro jest liderem w obsłudze klienta, z wynikiem Net Promoter Score (NPS) na poziomie 70. To wskaźnik pokazujący lojalność i zadowolenie użytkowników korzystających z danej usługi.
Badanie wskazało, że dla Polaków istotnym elementem jest szybkość i przewidywalność dostawy oraz szeroki wybór metod obioru przesyłek
Allegro zaznacza, że w cyklicznych badaniach realizowanych przez platformę, średnia ocena dostaw osiągnęła w marcu rekordowy poziom NPS 89. Co więcej, program Allegro Delivery już teraz może pochwalić się bardzo wysokim wynikiem NPS 84. Maksymalny wynik to 100.
- Jesteśmy ogromnie wdzięczni naszym klientom za zaufanie i tak wysokie oceny, jakie otrzymaliśmy w badaniach. To dla nas potwierdzenie, że konsekwentnie podążamy w dobrym kierunku, dbając o jakość obsługi i dostaw. Razem z naszymi partnerami w Allegro Delivery nieustannie pracujemy nad tym, by dostarczać jeszcze lepsze i niezawodne usługi logistyczne, które wpływają na komfort i satysfakcję kupujących – komentuje Mirosława Kawala VP, Customer Experience w Allegro.
Obecnie usługa Allegro Delivery bazuje na sieci Allegro One oraz Orlen Paczka. Od kwietnia klienci Allegro skorzystają z usług kurierskich, punktów odbioru oraz ok. 6 tys. automatów paczkowych DHL. Do tego Allegro chce rozwijać własne urządzenia – w tym roku przybędzie kolejnych 2,5 tys. maszyn.
Allegro Delivery znacząco upraszcza cały proces dostawy
A to jak widać, jest niezwykle ważne dla Polaków. Niezależnie od tego, który partner logistyczny transportuje przesyłkę, to platforma jest „w pełni odpowiedzialnym za proces punktem wsparcia zarówno dla kupujących, jak i sprzedawców”. Wszystkie niezbędne informacje i opcje – np. pozwalające otworzyć skrytkę – dostępne są w aplikacji Allegro. Nie są potrzebne dodatkowe programy firm kurierskich.
- Wymarzona sytuacja to taka, w której klient ma do wyboru wiele opcji dostawy, najlepiej szybkiej i darmowej, a sprzedający zamiast na logistyce skupia się na budowaniu przewagi konkurencyjnej w innych obszarach. Allegro Delivery prowadzi właśnie w tym kierunku. Jako operator logistyczny - niezależnie od tego ile firm dołączy do programu - to Allegro zawsze będzie jedynym partnerem dla sprzedającego, zapewniając jeden regulamin, etykietę nadawczą, spójny cennik oraz jednolite zasady współpracy - to wszystko wpływa na zadowolenie klientów – mówił w rozmowie ze Spider’s Web Jakub Kłoczewiak, COO Allegro.
Polacy chcą darmowej dostawy
Wśród elementów, które wymagają poprawy, ankietowani wskazali łatwiejszy dostęp do darmowej dostawy. Allegro podkreśla, że bezpłatną wysyłkę - po osiągnięciu minimalnej kwoty zakupów - umożliwia program Smart!, a przy okazji dodaje, że „stale przygląda się możliwościom dalszego rozwoju Smart”.