Ogromny cios dla fanów PlayStation. To koniec The Last of Us Online
Wieloosobowa gra studia Naughty Dog, The Last of Us Online, osadzona w świecie znanym z przygód Joela i Ellie, została anulowana. Studio oficjalnie zakończyło prace nad tym spin-offem i wyjaśnia swoją decyzję.
Marka The Last of Us zawsze była jednym z filarów PlayStation. Pierwsza część, wydana pod koniec życia PlayStation 3, stała się światowym hitem i od razu została doceniona za dojrzałą narrację, czego nie spodziewano się w grach na konsolę.
Druga część historii była kontrowersyjna ze względu na kilka rozwiązań, ale otrzymała genialną adaptację na HBO z Pedro Pascalem i Bellą Ramsey. Jeśli chodzi o gry: planowano ujawnienie więcej szczegółów na temat spin-offu The Last of Us, który miał przenieść nas w nowe obszary i pozwolić na rywalizację z innymi graczami. I dowiedzieliśmy się czegoś, ale zamiast gry, otrzymaliśmy jedynie wyjaśnienia.
The Last of Us Online zostało anulowane. Dlaczego?
Studio Naughty Dog zdecydowało się wstrzymać i anulować produkcję planowanej gry wieloosobowej, The Last of Us Online. Twórcy we wpisie na blogu przyznali, że ta wiadomość może być rozczarowująca, zwłaszcza dla fanów, którzy czekali na tę wieloosobową przygodę. Mimo że prace nad projektem trwały co najmniej od czasu wydania The Last of Us Part 2, studio uznało, że projekt jest zbyt obszerny i pozbawiony niezbędnych zasobów do pełnej realizacji.
Zdajemy sobie sprawę, że ta wiadomość będzie trudna dla wielu, zwłaszcza dla naszej oddanej społeczności The Last of Us Factions [tryb multiplayer z The Last of Us Part 1 ~dop. red.], która gorączkowo śledziła nasze plany dotyczące wieloosobowej rozgrywki. Jesteśmy równie załamani, gdyż nie mogliśmy oddać waszym rękoma tej gry
- przekazują.
Po więcej pozytywniejszych newsów o grach, wpadajcie na Spider's Web:
Studio stanęło przed trudnym wyborem: mogli się skupić wyłącznie na tytule typu live-service, angażując wszystkie zasoby w treści po premierze - i to na lata, lub kontynuować tworzenie gier jednoosobowych opartych na narracji. Wybrali drugą opcję. Jednakże zapewnili fanów, że pracują nad więcej niż jedną "ambitną nową grą dla pojedynczego gracza".
Jesteśmy niezwykle dumni z każdego, kto zaangażował się w ten projekt. Wnioski i inwestycje technologiczne z tej gry będą miały wpływ na to, jak rozwijamy nasze projekty i będą nieocenione dla kierunku, w którym zmierzamy jako studio.
Jak przypomina serwis VGC, mogliśmy się spodziewać anulowania The Last of Us Online. Zespół stojący za grą miał zostać znacznie zmniejszony po negatywnej ocenie Sony i Bungie dotyczącej dłuższego zaangażowania graczy w tytuł. W maju 2023 r. studio opublikowało oświadczenie, które można skrócić do "potrzebujemy więcej czasu na rozwijanie TLoU Online". Jak widać, i te plany uległy zmianie.