REKLAMA

GTA 6 ma najpopularniejszy tweet w historii gier. Inni go naśladują, czasem żałośnie

Zapowiedź zwiastuna GTA 6 to aktualnie najbardziej emocjonujące wydarzenie w branży gier. Oficjalny tweet bije rekordy popularności, a pod akcję próbują podłączać się inne marki. Czasem bardzo nieudolnie.

GTA 6 ma najpopularniejszy tweet w historii gier. Inni go naśladują, czasem żałośnie
REKLAMA

W momencie pisania tego tekstu tweet twórców Rockstar Games zapowiadający emisję zwiastuna GTA 6 obejrzano 158 milionów razy. Wpis przekroczył barierę miliona serduszek, będących odpowiednikiem polubień na platformie X. Tweeta podało dalej prawie pół miliona osób. Do tego materiał doczekał się ponad 67 tysięcy komentarzy.

REKLAMA

To absolutny rekord platformy Twitter/X w obszarze gier wideo.

Z ponad milionem serc, tweet studia Rockstar Games stał się nowym rekordzistą mediów społecznościowych Elona Muska. To aktualnie najbardziej lubiany wpis na platformie X dotyczący gier wideo w całej historii Twittera. Żadnemu innemu producentowi lub wydawcy nie udało się wygenerować równie silnej reakcji na przekaz.

Co ciekawe, poprzedni rekord Twittera również należał do Rockstar Games i także dotyczył gry GTA 6. Trudno o lepszy dowód na to, jak potężną marką jest Grand Theft Auto i jaki drzemie w niej potencjał. Sam od lat wskazuję GTA jako członka "wielkiej trójcy" najbardziej wpływowych serii AAA w branży gier. Obok GTA tworzą ją FIFA/FC oraz Call of Duty.

Pod popularność GTA 6 podłączają się inni twórcy. Niektórzy umiejętnie, inni mniej.

Bardzo mi się podobało, gdy niedługo po publikacji tweeta przez Rockstar Games, swojego stworzyli twórcy Halo Infinite. Również zapowiadali za jego pośrednictwem zwiastun, z motywami futurystycznej strzelaniny w tle, ale okraszonymi fioletowym filtrem "Miami-vibe".

Za producentami najnowszego Halo poszli kolejni twórcy i wydawcy gier. Stosunkowo szybko zareagowali np. producenci popularnej gry imprezowej Fall Guys, także reklamujący nowy zwiastun dla swojej produkcji. Tutaj urocza była zwłaszcza reakcja społeczności skupionej wokół tytułu, z motywem przewodnim "RIP GTA. Czas na coś dla prawdziwych mężczyzn".

Niestety, im więcej podmiotów ze świata gier podczepiało się pod "efekt GTA", tym mniej zabawne wydawały się następne inicjatywy. Dla mnie szczytem żenady był wpis twórców zakurzonej, kontrowersyjnej gry Postal 2. W tweecie inspirowanym tym dla GTA 6 zapowiedzieli, że jeśli ich konto zyska określoną liczbę obserwujących, dodadzą do swojej gry seks. Wskazana liczba to 690 tysięcy. Jakże przewrotnie.

Warto zauważyć, że producenci Postal 2 jadą tutaj nie tylko na grzbiecie popularności Grand Thet Auto, ale również zamieszania wywołanego przez świetną grą niezależną Cult of the Lamb, w której "DLC z seksem" także miało zostać uzależnione od liczby obserwujących w mediach społecznościowych.

REKLAMA

Pierwszy zwiastun GTA 6 zadebiutuje już 5 grudnia o 15:00 polskiego czasu.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA