REKLAMA

Orange zwróci klientom pieniądze. Sprawdź, czy tobie też się należą

Decyzją prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Orange Polska zobowiązane jest do wypłat rekompensat za niesłuszne obciążenie klientów opłatami. Jeżeli w ciągu ostatniego roku dzwoniłeś na infolinię Orange czy nju mobile lub skorzystałeś z diagnostyki uszkodzeń, operator zwróci ci koszty - także w formie gigabajtów na konto.

Orange zwróci klientom pieniądze. Sprawdź, czy tobie też się należą
REKLAMA

20 września biuro prasowe Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformowało o decyzji prezesa UOKiK, w której zakwestionowano praktyki spółki Orange Polska, w skład której wchodzą operatorzy komórkowi Orange i nju mobile.

W myśl decyzji prezesa Orange Polska będzie zobowiązane do zwrotu opłat, które ponieśli za kontakt z infolinią oraz za jednorazową diagnostykę uszkodzeń.

REKLAMA

Decyzja UOKiK: Orange Polska zobowiązane do zwrotu opłat klientom

Prezes UOKiK zakwestionował dwie praktyki: pierwszą z nich jest pobieranie opłat za połączenie z infoliniami obsługowymi operatorów. Pobieranie opłat występowało nawet w przypadkach, kiedy w wiążącej klienta z operatorem umowie widniał zapis o darmowych rozmowach do sieci komórkowych i stacjonarnych w ramach pakietu.

Według przepisów opłata za połączenie z numerem wskazanym przez przedsiębiorcę do kontaktu w sprawie zawartej umowy, nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z taryfą, z której korzysta klient. Tak więc w myśl przepisów klient posiadający ofertę darmowych rozmów nie powinien zostać obciążony żadnymi opłatami.

Drugą kwestionowaną praktyką jest pobieranie opłat (49 zł) za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania.

Dzięki zobowiązaniu do zmiany praktyk Orange zwróci konsumentom zakwestionowane opłaty. Możliwość łatwego odzyskania pieniędzy jest ważna w sytuacji, gdy ze względu na stosunkowo niską wartość roszczeń poszkodowane osoby mogą nie zdecydować się na dochodzenie swoich praw w bardziej skomplikowany sposób, np. przed sądem. Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange

- mówi Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.

Jak otrzymać zwrot od Orange?

Jak informuje UOKiK, zobowiązanie zwrotu dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:

  • Dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.
  • Zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.
  • W czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe.
  • Nie złożyli reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź.

Byli i obecni klienci spełniający kryteria będą mogli wybrać pomiędzy zwrotem kosztów, a jednorazowym pakietem danych: 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB - dla osób, które korzystały z usług nju.

Aby otrzymać zwrot, należy wypełnić formularz dostępny na stronie Orange Polska. Formularz będzie dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie. Wypełnienie formularza jest koniecznością dla byłych klientów Orange i nju mobile.

Obecni klienci mają wybór, gdyż nawet w przypadku niewypełnienia formularza w ciągu trzech miesięcy, środki zostaną im zwrócone w formie pomniejszenia rachunku (oferty na abonament) lub doładowania konta (oferty na kartę)

W przypadku opłat za diagnozę (tj. usługi serwisowej asysty technicznej polegającej na diagnozie uszkodzenia), należy spełnić następujące warunki:

  • Od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia. Jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz otrzymają wielokrotność 49 zł.
  • Nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.

Obecni i byli klienci Orange będą musieli w określonym terminie skontaktować się z Orange poprzez czat lub bezpłatną infolinię. Zwrot 49 zł lub wielokrotność tej kwoty otrzymają na podane przez nich konto bankowe. Podobnie jak w przypadku zwrotów opłat za połączenie z infolinią, przy nieskontaktowaniu się z Orange, środki zostaną zwrócone w formie pomniejszenia cyklicznej płatności o 49 zł (lub wielokrotności tej kwoty, zależnie od ilości diagnoz).

Przeczytaj też:

REKLAMA

Zdjęcie główne: Oleg Elkov / Shutterstock.com

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA