Disney+ bierze się za udostępnianie kont. Jest też dobra wiadomość
Disney+ z reklamami wkracza do Europy. Pierwsze ceny zwiastują naprawdę tanią subskrypcję. Ale są też inne informacje, a osoby udostępniające hasło do konta znajomym czy rodzinie, nie będą zadowolone.
Tuż po Netfliksie i jego zmianach w planach subskrypcji, Disney+ idzie podobną drogą. Z dobrych informacji: tańszy plan wchodzi do Europy, tuż obok innych zmian. Jakich?
Disney zabierze się za udostępnianie haseł
W ślady Netfliksa i jego zmian dotyczących udostępniania haseł rodzinie, przyjaciołom czy losowym osobom z sieci, pójdzie zaraz za nimi Disney+. Serwis na udostępnianiu kont miał stracić ogromne kwoty od startu platformy.
Prezes gigakorporacji, która odpowiada - według niektórych - za zniszczeniem marki Gwiezdnych Wojen, Bob Iger, ujawnił podczas ogłoszenia ostatnich wyników finansowych, że począwszy od 2024 roku Disney+ będzie bardziej restrykcyjnie podchodzić do udostępniania haseł. Cel? Oczywisty - zwiększenie przychodów.
Skoro Netflix zanotował rekordowe wyniki po wprowadzeniu restrykcji w udostępnianiu haseł, to znaczy, że przetarł szlak dla innych platform.
Disney analizuje strategie rozwiązania problemu dzielenia się kontami oraz możliwości udostępniania subskrypcji znajomym i rodzinie. Umowy subskrybentów zostaną wkrótce zaktualizowane o nowe warunki, a "nowe zasady" zostaną wprowadzone w 2024 roku.
Disney+ z reklamami oficjalnie w Europie
Nie powinniście być zaskoczeni, że Disney+ poszerza swoją ofertę o nowy plan subskrypcji: Standard z reklamami na wybranych rynkach w Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce (EMEA) i w Kanadzie. Jak wynika z informacji podanych mediom, na naszym kontynencie pojawi się też pakiet Standard. Czyli taki środek pomiędzy najniższym i najwyższym planem.
Nowy plan Standard z reklamami ma kosztować 4,99 funtów i 5.99 euro miesięcznie na bliskich nam rynkach. Dla porównania, teraz Disney+ w Wielkiej Brytanii i Francji kosztuje odpowiednio 7,99 funtów i 8,99 euro za miesiąc.
Disney+ Standard zapewni te same treści, co Premium, ale jakość wideo jest gorsza, bo zamiast 4K dostajemy 1080p, nie będzie też Dolby Atmos. A wersja z reklamami dodatkowo nie pozwoli pobierać zawartości.
Co z Polską? Żaden kraj nie pojawił się w informacji prasowej na stronie Disneya, ale za to The Hollywood Reporter wymienił m.in. że nowy plan z reklamami dostanie Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Szwecja oraz Włochy.
Silny wpływ naszych planów z reklamami w Stanach Zjednoczonych dowodzi o istotności dostarczania konsumentom wyboru, elastyczności i wartości. Jesteśmy podekscytowani rozszerzeniem tej oferty na więcej rynków na całym świecie, w tym w Europie i Kanadzie
- powiedział Joe Earley, prezes ds. konsumentów bezpośrednich w Disneyu.
Od 12 października, usługa Disney+ Premium wzrośnie w USA z 10,99 dol. do 13 dol. miesięcznie, a Hulu z 14,99 dol. do 17,99 dol. miesięcznie. Niby niewiele, ale jest to druga podwyżka w ciągu roku. Jeżeli chodzi o nasze europejskie ceny - żadne podwyżki nie zostały ogłoszone.