REKLAMA

Klienci popularnej firmy mają problem. Hakerzy przejęli dane ich kart kredytowych

Hakerzy nie ustępują po ataku na Western Digital. Wiele wskazuje, że firma i jej klienci mają ogromny problem, ponieważ przestępcy przejęli wrażliwe dane - także kart kredytowych osób, które korzystały ze sklepu internetowego WD.

08.05.2023 14.39
Phishing
REKLAMA

Początkiem ubiegłego miesiąca miał miejsce atak hakerski, który poskutkował 10-dniowym, całkowitym wyłączeniem usług, przez co użytkownicy korzystający z rozwiązań marki byli odcięci od swoich plików. Jednak jest to najmniejszy problem, ponieważ hakerzy nie odpuszczają - żądają ogromnego okupu, a mają ku temu powód - przejęli masę wrażliwych danych klientów - w tym kart kredytowych.

REKLAMA

Dane kart kredytowych klientów Western Digital w rękach hakerów.

Sprawa ataku hakerskiego na Western Digital wydaje się nie mieć końca. Trwa bowiem już ponad miesiąc. Przestępcy przejęli ok. 10 TB danych - w tym kopię bazy danych sklepu internetowego, która zawierała dane osobowe klientów.

Oznacza to, że w rękach hakerów są nazwiska, adresy rozliczeniowe i wysyłkowe, e-mail, numery telefonów, a także zaszyfrowane hasła oraz, co najgorsze, częściowe numery kart kredytowych. Firma zapewnia, że bezpośrednio skontaktuje się z osobami, których dane zostały przejęte.

REKLAMA

Co więcej, hakerzy mieli zyskać certyfikat podpisywania kodu firmy, który umożliwia podszywania się pod Western Digital, ale sprawa wciąż jest badana. „Mamy kontrolę nad naszą infrastrukturą certyfikatów cyfrowych” - zapewnia WD.

Sklep internetowy WD wciąż jest wyłączony. Powinien powrócić w przyszłym tygodniu.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA