Padła popularna chmura, ludzie stracili dostęp do dokumentów i zdjęć. „Sprawą zajmują się organy ścigania”
Western Digital ma problemy i to niemałe. Popularna chmura nie działa od wczoraj, w związku z czym wiele korzystających z usługi całkowicie utraciło dostęp do swoich dokumentów i zdjęć.
Western Digital to nie tylko popularny producent dysków SSD, które trafiają do naszych komputerów, ale również firma, która świadczy popularną usługę dysku w chmurze My Cloud. Ta wykorzystywana jest na całym świecie, przez co problem jest globalny.
Według najnowszych informacji doszło do naruszenia systemów bezpieczeństwa, czego konsekwencją jest brak możliwości połączenia się z żadnym z rozwiązań marki. Problem trwa od wczoraj (tj. 02.04.2024) i uniemożliwia połączenie się przy pomocy programu WD Discovery, ale także bezpośrednio przez przeglądarkę. Próba wejścia na stronę skutkuje wyświetleniem się błędu 503. Jakby tego było mało, aplikacja mobilna My Cloud również nie działa.
Chmura My Cloud od Western Digital nie działa
W oficjalnym komunikacie czytamy:
Western Digital doświadcza obecnie przerwy w świadczeniu usług, która wpływa na następujące produkty: My Cloud, My Cloud Home, My Cloud Home Duo, My Cloud OS5, SanDisk ibi, SanDisk Ixpand Wireless Charger.
Pracujemy nad przywróceniem usług. Przepraszamy za wszelkie niedogodności. Następna aktualizacja pojawi się w poniedziałek, 3 kwietnia.
Do teraz wspomniana aktualizacja się jeszcze nie pojawiła.
Oznacza to, że użytkownicy, którzy na co dzień korzystają z chmury Western Digital, na dość długi czas zostali pozbawieni dostępu do plików - ważnych dokumentów, zdjęć, i innych bardziej lub mniej potrzebnych danych.
Jak informuje Western Digital, sprawą zajmują się także organy ścigania. Miejmy nadzieję, że problem jak najszybciej zostanie zażegnany. Brak dostępu do chmury w dzisiejszych czasach to przecież ogromny problem.
Aktualny status usługi można śledzić na stronie producenta. Zaktualizujemy tekst, gdy pojawią się nowe informacje.
Aktualizacja: 7 kwietnia WD poinformował:
Obecnie mamy do czynienia z przerwą w świadczeniu usług, która uniemożliwia dostęp do plików i korzystanie z aplikacji dostarczonych dla Twojego produktu, w tym aplikacji mobilnych, desktopowych i internetowych. Podczas przerwy w świadczeniu usług można uzyskać dostęp do plików przechowywanych lokalnie na urządzeniu za pomocą funkcji zwanej dostępem lokalnym.
Aktualizacja: 12 kwietnia WD poinformował, że usługi działają poprawnie.