REKLAMA

Facebook i Messenger znów staną się jedną aplikacją. Nieoczekiwana zmiana

Najbardziej rozczarowujące rozstanie 2014 roku i najbardziej nieoczekiwane połączenie 2023 roku. Tak właśnie można określić relację Facebooka i Messengera, które Meta chce ponownie połączyć w jedną aplikację. W związku z tym koncern otwiera beta testy nowego chatu Facebooka.

Facebook i Messenger znów staną się jedną aplikacją. Nieoczekiwana zmiana
REKLAMA

W 2014 roku Facebook zalała fala krytyki, a użytkowników fala frustracji. Ówcześnie najpopularniejszy serwis społecznościowy świata rozdzielił dwa najważniejsze elementy na dwie osobne aplikacje: Facebooka i Messengera. Aplikacja Messenger już wtedy była całkiem dobra, jednak konieczność instalowania dodatkowego oprogramowania, by zyskać dostęp do jednej z głównych funkcji platformy, doprowadziła do obniżenia ocen z 4 gwiazdek do 1,5 gwiazdki.

Po prawie dekadzie (a właściwie już dużo wcześniej) przyzwyczailiśmy się, że Facebook jest jedyną społecznościówką, która wymaga od nas podwójnej instalacji. W międzyczasie Messenger stał się całkiem sporym komunikatorem z ogromnym wachlarzem funkcji.

REKLAMA

Facebook i Messenger znowu razem. Meta planuje ponowne połączenie aplikacji

Ku zaskoczeniu wszystkich, Meta chce z powrotem złączyć, co raz rozdzieliła. 7 marca koncern opublikował wpis na blogu, w którym podzielił się planami wobec Facebooka oraz informacjami o obecnym stanie platformy. Pod koniec wpisu serwis nieśmiało wspomniał o planach ponownego zintegrowania skrzynki odbiorczej z aplikacją Facebooka.

Testujemy możliwość dostępu do skrzynki odbiorczej Messengera w aplikacji Facebooka i wkrótce zobaczycie, jak rozszerzamy to testowanie. [...]
W nadchodzącym roku będziemy budować więcej sposobów na integrację funkcji przesyłania wiadomości w Facebooku. Ostatecznie chcemy, aby łączenie się i dzielenie się ludźmi było łatwe i wygodne, zarówno w aplikacji Messenger, jak i bezpośrednio w serwisie Facebook.

O ponownym połączeniu Messengera i Facebooka mówi się już od paru tygodni. Pod koniec 2022 roku niewielka grupa użytkowników dostała dostęp do testowej funkcji "Chatu Facebooka" dającego im dostęp do wysyłania wiadomości bezpośrednio w aplikacji serwisu społecznościowego.

REKLAMA

Czy Meta jest wspaniałomyślna?

Decyzja Mety o połączeniu dwóch aplikacji to nie ukłon w stronę użytkowników, a raczej desperacka próba utrzymania serwisu przy życiu. Przypomnijmy, na początku 2022 roku Facebook po raz pierwszy w historii stracił użytkowników. Choć według wielu danych nadal pozostaje największym serwisem społecznościowym, nie przyciąga on do siebie młodych użytkowników - ich głównym obszarem zainteresowania są Instagram oraz TikTok. By podtrzymać Facebooka przy życiu, użytkownicy Instagrama mają opcje udostępniania postów na Facebook, z kolei Meta, by uczynić oba serwisy bardziej atrakcyjnymi, skopiowała z TikToka format krótkich pionowych wideo. Ponowna integracja Facebooka i Messengera wydaje się być kolejną próbą dotrzymania kroku pozostałym społecznościówkom, które nieprzerwanie oferują swoim użytkownikom możliwość wysyłania wiadomości prywatnych - bez instalacji dodatkowego oprogramowania.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-27T12:10:37+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T11:54:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T11:21:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-27T09:10:13+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T21:17:16+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T20:26:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T19:56:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T18:46:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T18:28:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T18:11:34+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T16:50:17+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T16:24:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T15:44:46+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T15:27:06+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T12:27:02+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T08:44:36+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T07:21:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T06:45:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T06:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T06:23:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T06:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-26T06:01:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA