REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Poradniki
  4. Oprogramowanie - Poradniki

Jak usunąć stronę w Wordzie? Poradnik i instrukcja krok po kroku

Pisanie dłuższej pracy lub kot siedzący na klawiaturze mogą wygenerować niechciane strony w Microsoft Word. Choć program nie oferuje dedykowanego klawisza usuwania stron, istnieje prosty skrót klawiszowy pozwalający usunąć stronę o dowolnej treści i formatowaniu. Podpowiadamy jak go wykonać w systemach Windows i MacOS.

Microsoft Word
REKLAMA

Microsoft Word to najpopularniejszy edytor tekstu świata. Korzystamy z niego właściwie od początku szkoły podstawowej, pliki w rozmiarze .doc i .docx towarzyszą nam tak w szkole, na uczelni, w pracy, a niekiedy również w urzędach.

Każdemu z nas choć raz w życiu zdarzyło się skorzystać z programu Microsoft Word, a dla innych jest to wręcz chleb powszedni. Z kolei każdemu, kto kiedykolwiek tworzył dłuższy dokument, przynajmniej raz zdarzyło się stworzyć niepotrzebną stronę.

REKLAMA

Zatem gdzie jest przycisk usuwania strony w Wordzie? Nie ma owego, za to istnieje sprytna kombinacja klawiszy, dzięki której możemy usunąć stronę.

Jak usunąć stronę w Wordzie?

Aby usunąć stronę w Wordzie, zacznij od przejścia do strony, którą chcesz usunąć. Jeżeli dokument jest dłuższy, przydatny okaże się skrót Ctrl+G (Windows) lub Option+Command+G (MacOS), który wywoła narzędzie wyszukiwania stron i treści. Za jego pomocą wyszukaj stronę, którą chcesz usunąć.

Położenie klawiszy Ctrl i G na klawiaturze

Gdy już odnajdziesz stronę w Wordzie, którą chcesz usunąć, wykonaj te czynności:

  1. Kliknij w dowolnym miejscu na stronę, którą chcesz usunąć
  2. Wciśnij kombinację klawiszy Ctrl+G (Windows) lub Option+Command+G (macOS)
  3. W wyświetlonym oknie wpisz \Page i wciśnij klawisz Enter na klawiaturze
  4. Kliknij "Zamknij"
  5. Na klawiaturze wciśnij klawisz Delete
Jak usunąć stronę w Wordzie? Komenda \page zaznaczy zawartość całej strony, którą chcesz usunąć

Jak usunąć stronę tytułową w Wordzie?

Stronę tytułową można usunąć na dwa sposoby: poprzez metodę Ctrl+G, zaznaczenie strony komendą \page i usunięcie klawiszem Delete, oraz poprzez odpowiednią opcję na wstążce.

Aby usunąć stronę tytułową, na wstążce programu Word należy przejść do Wstawienie -> Strona tytułowa -> Usuń bieżącą stronę tytułową.

Jak usunąć stronę tytułową?

Jak usunąć pustą stronę?

Niekiedy zdarza się, że program Word generuje nam pustą stronę. Choć na pierwszy rzut oka jest ona pusta, w rzeczywistości najczęściej jest ona efektem użycia klawiszy wstawiających białe lub przeźroczyste znaki (np. Spacja, Enter, Tab). Wszystkie przeźroczyste znaki możemy wyświetlić poprzez opcję Pokaż Wszystko znajdującą się w Narzędziach Głównych -> Akapit.

REKLAMA
Twoja strona nie jest pusta - jak pokazać przeźroczyste znaki?

Na pozór puste strony możemy usunąć poprzez wciśnięcie klawisza Backspace, który usunie przeźroczyste znaki lub użycie uniwersalnej metody Ctrl+G, \page i Delete.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: tydzień temu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA