Potężna awaria usług Apple’a. Nie działa App Store, iCloud i Apple Music
Zła wiadomość dla posiadaczy urządzeń Apple'a. Firma zaliczyła właśnie awarię usług takich jak App Store oraz iCloud. Problemy z działaniem ma też Apple Store.
Apple świadczy dziesiątki różnych usług online od chmury na pliki oraz zdjęcia, przez pocztę e-mail, na serwisie wideo na żądanie kończąc. Zwykle działają one bez zarzutu, ale raz na jakiś czas serwery robią psikusa i przestają działać poprawnie - tak jak dziś.
Awaria usług Apple
Już około godziny 17:00 polskiego czasu konsumenci mogli zaobserwować problemy z działaniem niektórych usług firmy z Cupertino. W moim przypadku padł całkowicie ekosystem Find My (czyli Znajdź) do lokalizowania urządzeń takich jak smartfony, tablety, słuchawki oraz lokalizatorów AirTag. Podobnie wygląda to u kilku moich znajomych oraz członków redakcji Spider's Web.
Informacje o tym, że Apple ma problem z usługami online, pojawiły się również w serwisach społecznościowych, gdzie użytkownicy wyrażali swoje niezadowolenie. Do tego odnotowano jest w usłudze Down Detector. Internauci zgłaszali tam problemy zarówno z iCloudem, jak i z App Store'em (czyli sklepem z aplikacjami i grami) oraz z Apple Store'em (czyli sklepem online z produktami).
Apple z początku nie chciał przyznać się do awarii.
Jeszcze chwilę po 18:00 polskiego czasu firma podawała, że wszystko jest w porządku, ale około 18:30 na stronie ze Stanem Systemu poświęconego kilkudziesięciu usług Apple'a pojawiły się czerwone ikonki przy kilku pozycjach takich jak:
- App Store;
- Apple Arcade;
- Apple Music;
- Apple TV+;
- iTunes Store;
- Radio.
Co ciekawe, chociaż od wystąpienia awarii minęło już co najmniej półtorej godziny, Apple nadal nie odnotował u siebie problemów z działaniem usługi Znajdź. Pozostaje trzymać kciuki, by wszystko jak najszybciej wróciło do normy.