REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Social media

Instagram chce być jak OnlyFans. Ruszyły testy płatnych subskrypcji

Instagram uruchomił program testów nowej funkcji, która umożliwia użytkownikom płatną subskrypcję twórców. Czy portal społecznościowy Mety zamieni się w grzeczną wersję OnlyFans?

Instagram włączył płatne subskrypcje. Nowa funkcja na Insta
REKLAMA

Wieczorem 19 stycznia Instagram poinformował na swoim blogu o rozpoczęciu testów subskrypcji twórców. Testy dotyczą grupy dzięsięciu influencerów ze Stanów Zjednoczonych, jednak jak zapowiada Instagram, w najbliższych miesiącach grono twórców objętych programem powiększy się.

REKLAMA

Płatne subskrypcje na Instagramie: 100 proc. zysków trafi do twórców

Cena subskrypcji będzie ustalana indywidualnie przez każdego influencera. W ramach subskrypcji użytkownicy dostaną dostęp do ekskluzywnych livestreamów i Insta Stories. Ponadto otrzymają specjalną ikonkę obok nazwy użytkownika, która odróżniać ich będzie od innych użytkowników.

Jak deklaruje Meta, przynajmniej do 2023 r. 100 proc. z zysków z subskrypcji będzie trafiać do kieszeni twórców. Z czasem twórcy otrzymają również dostęp do danych, które będą pokazywać ich szacunkowe zarobki na Instagramie.

Obecnie twórcy robią to, co robią, aby zarabiać na życie i ważne jest, aby było to przewidywalne. A subskrypcje to jeden z najlepszych sposobów na uzyskanie przewidywanego dochodu - sposób, który nie jest powiązany z zasięgiem, jaki uzyskasz w danym poście. Zasięgiem, który z czasem będzie nieuchronnie wzrastał i spadał.

Adam Mosseri, dyrektor Instagrama
REKLAMA

Nie jest to pierwsze podejście Meta do tematu subskrypcji. Już w 2020 r. na Facebooku została wprowadzona możliwość płatnych subskrypcji. Jednak format, który testuje Instagram, ma znacznie większy potencjał na stworzenie realnej konkurencji dla największej platformy subskrypcji treści, OnlyFans.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA