Instagram chce być jak OnlyFans. Ruszyły testy płatnych subskrypcji
Instagram uruchomił program testów nowej funkcji, która umożliwia użytkownikom płatną subskrypcję twórców. Czy portal społecznościowy Mety zamieni się w grzeczną wersję OnlyFans?
Wieczorem 19 stycznia Instagram poinformował na swoim blogu o rozpoczęciu testów subskrypcji twórców. Testy dotyczą grupy dzięsięciu influencerów ze Stanów Zjednoczonych, jednak jak zapowiada Instagram, w najbliższych miesiącach grono twórców objętych programem powiększy się.
Płatne subskrypcje na Instagramie: 100 proc. zysków trafi do twórców
Cena subskrypcji będzie ustalana indywidualnie przez każdego influencera. W ramach subskrypcji użytkownicy dostaną dostęp do ekskluzywnych livestreamów i Insta Stories. Ponadto otrzymają specjalną ikonkę obok nazwy użytkownika, która odróżniać ich będzie od innych użytkowników.
Jak deklaruje Meta, przynajmniej do 2023 r. 100 proc. z zysków z subskrypcji będzie trafiać do kieszeni twórców. Z czasem twórcy otrzymają również dostęp do danych, które będą pokazywać ich szacunkowe zarobki na Instagramie.
Obecnie twórcy robią to, co robią, aby zarabiać na życie i ważne jest, aby było to przewidywalne. A subskrypcje to jeden z najlepszych sposobów na uzyskanie przewidywanego dochodu - sposób, który nie jest powiązany z zasięgiem, jaki uzyskasz w danym poście. Zasięgiem, który z czasem będzie nieuchronnie wzrastał i spadał.
Adam Mosseri, dyrektor Instagrama
Nie jest to pierwsze podejście Meta do tematu subskrypcji. Już w 2020 r. na Facebooku została wprowadzona możliwość płatnych subskrypcji. Jednak format, który testuje Instagram, ma znacznie większy potencjał na stworzenie realnej konkurencji dla największej platformy subskrypcji treści, OnlyFans.