Największy sukces PlayStation na Steam. Gracze PC pokochali God of War, padł rekord użytkowników i ocen
Sony ma powody do zadowolenia. Po czterech latach od premiery na PlayStation 4, God of War został niezwykle ciepło przyjęty na komputerach osobistych. To najpopularniejsza gra PlayStation na Steam, z rekordowym, aż 97-procentowym współczynnikiem bardzo pozytywnych ocen użytkowników.
Sony zręcznie balansuje między zapewnieniem ciekawej oferty gier na wyłączność dla konsol PlayStation a maksymalizacją zysków za pomocą PC. Firma zrewidowała swoje podejście do wydawania gier, portując wybrane hity z PlayStation 4 na komputery osobiste. Strategia przynosi rezultaty, co widzieliśmy na przykładzie ciepłego przyjęcia takich tytułów jak Days Gone, Horizon: Zero Dawn czy Death Stranding. Jednak to właśnie teraz Sony ma największe powody do zadowolenia.
God of War bije rekordy na Steam. To najlepiej przyjęta gra PlayStation, z największą liczbą aktywnych graczy.
God of War dla PC zamyka pierwszą piętnastkę najczęściej uruchamianych gier na Steam, ścigając FIFA 22 oraz Destiny 2. Przygody boga wojny przyciągnęły do ekranów 73 tysiące osób jednocześnie. Tym samym God of War pobił pod tym względem poprzedniego rekordzistę ze stajni Sony, to jest postapokaliptyczne Horizon: Zero Dawn z jego 59 tysiącami jednocześnie grających użytkowników.
God of War to także najcieplej przyjęta gra Sony na Steam, z perspektywy ocen wystawionych przez użytkowników tej platformy. Aż 97 proc. z nich jest "przytłaczająco pozytywna". Tak dużego odsetka niezwykle przychylnych opinii nie ma nawet Halo Infinite czy rewelacyjna Forza Horizon 5 - dwa inne hity o konsolowym rodowodzie, ale z konkurencyjnego Xboksa.
Czytaj również:
Sony umiejętnie wyczuło swoich konsolowych fanów, powoli i ostrożnie sącząc gry na Steam.
Jak kilkukrotnie pisałem, jest zasadnicza różnica w strategii Sony oraz Microsoftu, jeśli chodzi o wydawanie gier na PC. Gdy w erze Xboksa One Microsoft ogłosił, iż każda ich gra będzie wydawana JEDNOCZEŚNIE na konsolę oraz PC, posiadacze XONE byli wściekli. Ja tę wściekłość w dużej części rozumiem: nie po to kupujesz Xboksa dla Halo, Forzy i Gearsów, żeby później okazało się, iż w te same gry zagrasz także na PC. Polityka Microsoftu w ogólnym ujęciu jest przyjazna konsumentom, lecz posiadacze Xboksów mieli prawo poczuć się zdradzeni.
W przypadku Sony jest inaczej. Hity z PlayStation pojawiają się na Steam z opóźnieniem. W przypadku God of Wara wynosi ono cztery lata. Za sprawą bufora czasowego posiadacze PS4 i PS5 nie czują się oszukani przez Sony, jak lata temu posiadacze Xboksów One. Fani PlayStation nie mają nic przeciwko, by społeczność graczy PC miała dostęp do świetnych gier Sony, o ile posiadacze PlayStation zachowają pierwszeństwo. W ten sposób Japończycy podtrzymują u swoich głównych klientów poczucie iluzorycznego elitaryzmu, jednocześnie maksymalizując zyski portfelami komputerowych graczy.