Genshin Impact to niesłychany sukces. Wyprzedził nie tylko Roblox, ale i Pokemon GO
Genshin Impact już w momencie premiery miał zadatki na gigantyczny globalny hit. Teraz, równo rok po debiucie, widać to w liczbach. Gra wyprzedziła nie tylko Roblox, ale też Pokemon GO.
Genshin Impact to fenomen, któremu warto przyjrzeć się bliżej. Jest to zupełnie darmowa gra wydana na smartfony (iOS i Android), a także na konsole PlayStation 4 i 5 oraz na pecety z Windowsem. Tytuł zwrócił na siebie uwagę głównie w wersji mobilnej, która jest pełnoprawną wersją gry, bez żadnych większych cięć. A mówimy o ogromnej przygodzie z fantastyczną oprawą graficzną. Do dziś Genshin Impact jest jedną z najładniejszych gier, w jakie można zagrać na smartfonach.
Twórcy gry, czyli chiński gigant Tencent, niespecjalnie lubią takie porównania, ale Genshin Impact czerpie garściami z wielkiego hitu na konsolę Nintendo Switch, czyli z Zelda: Breath of the Wild. W obu przypadkach mamy bardzo podobne mechaniki, duży otwarty świat, bardzo swobodne podejście do kwestii eksploracji i dość zbliżony system walki.
Podkreślę jeszcze raz, bo może komuś umknęło. To wszystko jest za darmo. A konkretniej rzecz ujmując, bezpłatnie. Firma Tencent nie działa bowiem charytatywnie. Wręcz przeciwnie, jeśli prześledzi się ostatnie kroki tego wielkiego chińskiego giganta, widać wyraźnie, że powinniśmy się go obawiać. W tej kwestii polecam świetny tekst mojego redakcyjnego kolegi Szymona Radzewicza o prawdziwej historii Tencenta.
Genshin Impact w rok od premiery zarobił 2 mld dol., choć jest darmową grą.
Po pierwszym roku Genshin Impact wygenerował 2 mld dol. przychodu z samych tylko wersji mobilnych gry. Tytuł jest darmowy, ale twórcy zarabiają na opcjonalnych mikrotransakcjach. Sukces jest tym większy, że gra bardzo dobrze broni się bez wydawania pieniędzy. Można cieszyć się tym tytułem bez wydania ani złotówki i jednocześnie bez poczucia, że twórcy wymuszają na nas opłaty, by grało nam się przyjemniej.
Jest to przeolbrzymi sukces na rynku mobilnym. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy więcej zarobiły tylko dwa tytuły mobilne: promowany na nieprawdopodobną skalę Arena of Valor/Honor of Kings (2,9 mld dol.) oraz znany od lat PUBG Mobile 2,8 mld dol.). Trzecie miejsce należy do Genshin Impact.
Za podium znalazło się Pokemon GO, które wygenerowało w ostatnich 12 miesiącach 1,4 mld dol., a piątą lokatę obejmuje Roblox z przychodami 1,4 mld dol. Pamiętajmy jednak, że w okresie pandemii popularność Pokemon GO nieco zmalała, choś twórcy robili wszystko, by lockdown nie zaburzył sensu grania.
Nie jest to pierwszy tak wielki sukces Genshin Impact. Pamiętajmy bowiem, że pierwszy miliard dol. gra wygenerowała w pół roku od premiery. Po kolejnych sześciu miesiącach nie tylko udało się utrzymać tak niebotyczny poziom przychodów, ale wręcz zarobić jeszcze więcej. Coś niebywałego.