W końcu będzie po co przechodzić te darmowe gry. Epic Games Achievements ruszają już za tydzień
Potrzeba było na to blisko trzech lat, ale w końcu się stało – Epic Games Store nareszcie doczeka się własnego systemu osiągnięć.
Gdy Epic Games Store wystartował w grudniu 2018 r. spotkał się z falą krytyki, wśród której bardzo głośno wybrzmiewały dwa argumenty – nikła baza gier i brak systemu osiągnięć.
Pierwszy argument Epic załatwił szybciutko. Dziś nie tylko znajdziemy tam więcej gier niż ktokolwiek będzie w stanie ograć za życia, ale do tego Epic co tydzień rozdaje nam fajne produkcje za darmoszkę. A za darmo, jak wiadomo, to uczciwa cena.
Nie widać było jednak, by Epic zamierzał zrobić cokolwiek z brakiem achievementów, który ma dosłownie każda inna platforma. Gracze to gracze, nie wystarczy im satysfakcja z przejścia gry – systemy nagród za osiągnięcia czy znajdźki motywują do dalszego grania, a też dodają element rywalizacji między znajomymi. Do dziś systemu osiągnięć w Epic Games Store nie znajdziemy, choć rok temu platforma umożliwiła twórcom gier stosowanie tam własnych achievementów. Brakowało jednak zunifikowanego systemu, jaki znajdziemy wszędzie indziej. Aż do teraz.
Epic Games Achievements ruszają już za tydzień.
Już w przyszłym tygodniu w Epic Games Store pojawi się system osiągnięć o nazwie Epic Games Achievements. Gracze będą mogli kolekcjonować osiągnięcia w grach i monitorować swoje postępy w ich zdobywaniu, a także nabijać sobie przy okazji punkty doświadczenia, zależnie od poziomu trudności danego osiągnięcia.
Poziomy trudności są cztery i za każdy dostajemy adekwatną liczbę punktów:
- Bronze = 5-45 XP
- Silver = 50-95 XP
- Gold = 100-200 XP
- Platinum = 250 XP
Osiągnięcia i punkty doświadczenia będą wyświetlane zarówno w szczegółowych informacjach o posiadanej grze w bibliotece, jak i w profilu gracza. Dokładnie tak, jak na innych platformach.
Osiągnięcia w Epic Games Store – które gry otrzymają je jako pierwsze?
W przyszłym tygodniu Epic Games Achievement zostanie udostępniony graczom, ale z początku nie wszystkie gry będą go obsługiwać. W pierwszej kolejności skorzystają z niego produkcje partnerów Epica, a konkretnie:
- Rocket League,
- Hades,
- Pillars of Eternity,
- Kena: Bridge of Spirits,
- Zombie Army 4,
- Alan Wake Remastered.
Nowy system osiągnięć zostanie udostępniony innym developerom na przestrzeni najbliższych miesięcy. W oficjalnym ogłoszeniu Epic zapowiada również wprowadzenie nowych funkcji społecznościowych w najbliższym czasie, ale nie ujawnił jeszcze żadnych szczegółów, jak miałyby one wyglądać.