REKLAMA

DJI Mavic Mini ma konkurencję. Autel Evo Nano to tani dron ważący 249 g

Nowy dron Autel Evo Nano+ mimo ekstremalnie niskiej masy poniżej 250 g ma system wykrywania przeszkód. Świetnie przyjęty na rynki DJI Mavic Mini ma teraz konkurencję.

29.09.2021 13.53
Autel Evo Nano to tani dron ważący 249 g. DJI Mavic Mini ma konkurencję
REKLAMA

DJI Mavic Mini pierwszej generacji zaskoczył klientów bardzo dobrą ceną, niebywale małym rozmiarem, a przede wszystkim masą startową 249 g, która ułatwia wiele kwestii w świetle prawa lotniczego, choć po ostatnich zmianach w prawie lotniczym Unii Europejskiej przestaje mieć to znaczenie.

REKLAMA

Drugi DJI Mini 2 wprowadził nagrywanie 4K, zdjęcia RAW i do tego dużo lepszy system transmisji, który w mieście jest stabilniejszy, a na terenie otwartym pozwala latać na dużo większe odległości.

Autel Evo Nano - jak wypada na tle DJI Mavic Mini?

 class="wp-image-1876185"

To porównanie jest nieuniknione, bo Autel Evo Nano jest bezpośrednią odpowiedzią na propozycję DJI. Nowy dron Autela waży dokładnie 249 g. Dron ma składaną, miniaturową konstrukcję i bardzo przypomina z wyglądu produkt DJI.

Autel Eco Nano jest dostępny w dwóch wersjach różniących się aparatem. Podstawowy model ma matrycę formatu 1/2”, ze zdjęciami w rozdzielczości 48 MP i filmami 4K HDR. Obiektyw ma jasność f/2.8. Droższy Autel Evo Nano+ ma większy sensor formaty 1/1.28”, rozdzielczość 50 MP, matrycę z siatką kolorów RYYB, a do tego jaśniejszy obiektyw f/1.9. Dron ma też autofocus bazujący w zależności od warunków na detekcji kontrastu lub fazy. W skrócie wersja Nano+ zapewni sporo wyższą jakość zdjęć i filmów.

 class="wp-image-1876167"

Oba drony obsługują też wiele zautomatyzowanych sztuczek, w tym np. lot po idealnym okręgu. Te funkcje również znamy z dronów DJI. Zasięg transmisji to 10 km, a czas lotu na jednym ładowaniu wynosi bardzo solidne 28 minut.

Autel ma asa w rękawie, a jest nim system wykrywania przeszkód.

 class="wp-image-1876188"

Taka funkcja pojawia się w dronach DJI dopiero od znacznie droższego modelu Air. Tymczasem Autel zmieścił wszystkie niezbędne sensory w leciutkich modelach serii Evo Nano. Dron wykrywa przeszkody przed, pod i za sobą. Jeżeli wykryje drzewo, ścianę lub np. słup telegraficzny, system powinien zatrzymać drona i nie pozwolić mu wlecieć w przeszkodę.

System wykrywania przeszkód nie działa na kierunkach bocznych, ale to zrozumiałe w tak małym dronie. Pamiętajmy, że każdy kierunek wymaga użycia minimum dwóch kolejnych sensorów, a więc inżynierowie mieli bardzo trudne zadanie, by zmieścić się w limicie 250 g.

Niestety Autel Evo Nano jest zauważalnie droższy od DJI Mavic Mini.

REKLAMA
 class="wp-image-1876191"

Dron Autel Evo Nano kosztuje 649 dol., a model Nano+ wyceniono aż na 799 dol. To naprawdę dużo biorąc pod uwagę fakt, że DJI Mini 2 kosztuje w bazowej wersji 449 dol., a w pakiecie Fly More Combo 599 dol. Przewagą Autela jest system wykrywania przeszkód, ale czy jest on warty dopłaty aż 200 dol.? Raczej nie, tym bardziej że za 799 dol. DJI sprzedaje świetnego Mavica Air 2, który co prawda jest większy, ale jednocześnie ma lepsze możliwości, a do tego ma lepszy system wykrywania przeszkód.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA