REKLAMA
  1. SPIDER'S WEB
  2. Technologie
  3. Tech
  4. Social media

Koniec ze wspinaniem się po skrzynkach dla sławy. TikTok banuje popularnego virala

Najnowszy czelendż na TikToku to zbudowanie ze skrzynek po mleku, czy innych butelkowanych napojów, piramidy – i wspinaczka na stworzoną konstrukcję. TikTok uznał, że ów nowy bzik może zakończyć się zbyt wieloma wizytami w szpitalach.

TikTok chroni rosyjskich użytowników
REKLAMA

Stwierdzenie, że tiktokowi influencerzy mają ogromny wpływ na swoich odbiorców to co najmniej truizm. Raptem kilkanaście dni temu pisaliśmy o lansowanej przez nich na tej usłudze modzie na połykanie kulek. Modzie, która przeczy zdrowemu rozsądkowi, a która i tak znajduje wyznawców – z uwagi na potęgę wpływu, jakie zapewnia ta platforma.

REKLAMA

Jej właściciele w ostatnich miesiącach zintensyfikowali swoje starania w zakresie moderacji treści i coraz częściej próbują zapobiegać szkodom, jakie dziwaczne czelendże mogą wyrządzić. Jednym z najświeższych bzików jest wyzwanie, polegające na wspinaczce na piramidę ze skrzynek po mleku. Piramidę ustawioną w tylko jednej płaszczyźnie, bez poprzecznej stabilizacji – co stanowi istotę wyzwania.

TikTok uznał milk crate challenge za zagrożenie. Treści na temat wyzwania są zabronione.

REKLAMA

TikTok, powołując się na własny regulamin i jego zapisy o promocji niebezpiecznych działań, zdecydował się usunąć wszystkie treści związane z wyzwaniem. Nie można też zamieszczać nowych, te będą również usuwane, przez automat bądź żywych moderatorów. Osoby, które będą szukały takich treści, otrzymają informację, że te zniknęły z usługi z uwagi na naruszenie jej regulaminu.

Branie odpowiedzialności za potęgę platformy to zdecydowanie krok w dobrą stronę, podobnie jak ochrona jej użytkowników przed zagrożeniami. Tu jednak mówimy wyłącznie o jednym viralu, a TikTokerzy przecież wylansował ich tak wiele. Pozostaje trzymać kciuki, by TikTok był równie skuteczny w wykrywaniu nowych szkodliwych czelendży, co w ich banowaniu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA