Potężne wdrożenie w polskiej bankowości. 11 400 pracowników Banku Pekao przechodzi na Microsoft Teams
11400 pracowników Banku Pekao zyskało dostęp do platformy Microsoft Teams.
Microsoft Teams to platforma, która umożliwia komunikację w wielu aspektach. Narzędzie to świetnie znają studenci i wykładowcy polskich uniwersytetów, to ono w dużej mierze posłużyło do realizacji nauki zdalnej. Teamsy zyskały popularność w szkołach, małych, średnich i dużych firmach. Dzieje się tak dlatego, że Microsoft stworzył platformę pozwalającą na różne typy komunikacji.
Za pośrednictwem Teamsów możemy realizować połączenia wideo i głosowe, grupowe i indywidualne, a dzięki podziałowi na zespoły, możliwe jest prowadzenie wielu projektów w ramach jednej organizacji. Teamsy oferują czaty tekstowe, wymianę dokumentów. Wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym i umożliwia błyskawiczną komunikację.
Jedną z zalet platformy jest funkcja delegowania zadań. Co ważne, oprogramowanie zintegrowane jest z najważniejszymi produktami Microsoftu, także tymi dostępnymi w pakiecie Office.
Bank Pekao wdrożył MS Teams dla 11400 pracowników
Dla Banku Pekao to wdrożenie jest elementem realizacji strategii cyfryzacji i implementacji rozwiązań chmurowych.
- Implementacja MsTeams w banku jest kolejnym krokiem w konsekwentnej realizacji założeń naszej strategii IT, której fundamentem jest wykorzystanie rozwiązań chmurowych na szeroką skalę
– mówi Marek Lenz, Dyrektor Centrum IT, Bank Pekao SA.
Jeden z największych banków w Polsce zamierza w przyszłości zintegrować MS Teams z aplikacjami używanymi w tej instytucji.
Wdrożenie Microsoft Teams ma ułatwiać kooperację pracowników i według banku, nie ogranicza się wyłączenie do bycia narzędziem pracy zdalnej. Teamsy w Pekao mają stanowić ekosystem do codziennej kooperacji zespołów
- Projekt ma usprawnić i ułatwić kolaborację pomiędzy różnymi użytkownikami. Z naszej perspektywy to nowoczesne narzędzie, które służy do współpracy w tak dużych organizacjach, jak Bank Pekao, zarówno w obszarze audio-wideo, telekonferencji, jak i współdzielenia plików w hybrydowym modelu pracy.
- mówi Maciej Leśniewski - dyrektor Architektury i Procesów IT w Banku Pekao SA.
11400 pracowników zyskało dostęp do MS Teams. W razie potrzeby bank jest gotowy na poszerzenie tej grupy do 14000 aktywnych użytkowników. Proces wdrożenia przeprowadzono w pół roku. Obejmował nie tylko techniczne wdrożenie platformy, ale również proces adopcji wśród pracowników.
Wprowadzając taki projekt, który ma służyć całej organizacji i ułatwiać pracę, położyliśmy duży nacisk na szkolenia. Pokazywaliśmy, że warto sięgać po nowe rozwiązania dla poprawy efektywności pracy. Nie jest sztuką wdrażanie technicznych narzędzi, ale spowodowanie, by korzystało z nich jak najwięcej użytkowników
- zauważa Justyna Solak-Rzytki - dyrektor Departamentu Operacji i Utrzymania w Banku Pekao S.A.
Co istotne, implementacja MS Teams w Banku Pekao zapewnia spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa i regulacji KNF.
Zdjęcie główne: Robson90/Shutterstock.com
Zdjęcie w tekście: Natee Meepian / Shutterstock.com
Tekst powstał we współpracy z Bankiem Pekao.