Bankowość  /  Lokowanie produktu

Potężne wdrożenie w polskiej bankowości. 11 400 pracowników Banku Pekao przechodzi na Microsoft Teams

Bank Pekao

11400 pracowników Banku Pekao zyskało dostęp do platformy Microsoft Teams.

Microsoft Teams to platforma, która umożliwia komunikację w wielu aspektach. Narzędzie to świetnie znają studenci i wykładowcy polskich uniwersytetów, to ono w dużej mierze posłużyło do realizacji nauki zdalnej. Teamsy zyskały popularność w szkołach, małych, średnich i dużych firmach. Dzieje się tak dlatego, że Microsoft stworzył platformę pozwalającą na różne typy komunikacji.

Za pośrednictwem Teamsów możemy realizować połączenia wideo i głosowe, grupowe i indywidualne, a dzięki podziałowi na zespoły, możliwe jest prowadzenie wielu projektów w ramach jednej organizacji. Teamsy oferują czaty tekstowe, wymianę dokumentów. Wszystko to dzieje się w czasie rzeczywistym i umożliwia błyskawiczną komunikację.

Jedną z zalet platformy jest funkcja delegowania zadań. Co ważne, oprogramowanie zintegrowane jest z najważniejszymi produktami Microsoftu, także tymi dostępnymi w pakiecie Office.

Bank Pekao wdrożył MS Teams dla 11400 pracowników

Dla Banku Pekao to wdrożenie jest elementem realizacji strategii cyfryzacji i implementacji rozwiązań chmurowych.

- Implementacja MsTeams w banku jest kolejnym krokiem w konsekwentnej realizacji założeń naszej strategii IT, której fundamentem jest wykorzystanie rozwiązań chmurowych na szeroką skalę

 – mówi Marek Lenz,  Dyrektor Centrum IT, Bank Pekao SA.

Jeden z największych banków w Polsce zamierza w przyszłości zintegrować MS Teams z aplikacjami używanymi w tej instytucji.

Wdrożenie Microsoft Teams ma ułatwiać kooperację pracowników i według banku, nie ogranicza się wyłączenie do bycia narzędziem pracy zdalnej. Teamsy w Pekao mają stanowić ekosystem do codziennej kooperacji zespołów

- Projekt ma usprawnić i ułatwić kolaborację pomiędzy różnymi użytkownikami. Z naszej perspektywy to nowoczesne narzędzie, które służy do  współpracy w tak dużych organizacjach, jak Bank Pekao, zarówno w obszarze audio-wideo, telekonferencji, jak i współdzielenia plików w hybrydowym modelu pracy. 

- mówi Maciej Leśniewski - dyrektor Architektury i Procesów IT w Banku Pekao SA.

11400 pracowników zyskało dostęp do MS Teams. W razie potrzeby bank jest gotowy na poszerzenie tej grupy do 14000 aktywnych użytkowników. Proces wdrożenia przeprowadzono w pół roku. Obejmował nie tylko techniczne wdrożenie platformy, ale również proces adopcji wśród pracowników.

Bank Pekao przechodzi na MS Teams
Bank Pekao przechodzi na MS Teams

Wprowadzając taki projekt, który ma służyć całej organizacji i ułatwiać pracę, położyliśmy duży nacisk na szkolenia. Pokazywaliśmy, że warto sięgać po nowe rozwiązania dla poprawy efektywności pracy. Nie jest sztuką wdrażanie technicznych narzędzi, ale spowodowanie, by korzystało z nich jak najwięcej użytkowników

- zauważa Justyna Solak-Rzytki - dyrektor Departamentu Operacji i Utrzymania w Banku Pekao S.A.

Co istotne, implementacja MS Teams w Banku Pekao zapewnia spełnienie wszelkich wymogów bezpieczeństwa i regulacji KNF.

- Wdrożenie Microsoft Teams w Banku Pekao pokazuje, że jesteśmy gotowi na to, aby działać w chmurze. Rodzi to wiele nowych możliwości rozwoju, a w pierwszej kolejności pozwoli na usprawnienie i ułatwienie pracy, także tej zdalnej i hybrydowej - mówi Justyna Solak-Rzytki, Dyrektor Departamentu Operacji i Utrzymania Banku Pekao S.A. – Uważamy, że jest to nasza inwestycja w przyszłość. Obecnie prowadzimy prace nad uruchomieniem kolejnych funkcjonalności Microsoft Teams i Office365, a docelowo platforma będzie zintegrowana z innymi aplikacjami w banku. Da nam to możliwość szerokiego rozbudowania wewnętrznego ekosystemu pracy - wierzymy, że wpłynie to zarówno na komfort, jak i efektywność naszych zespołów.

Zdjęcie główne: Robson90/Shutterstock.com
Zdjęcie w tekście: Natee Meepian / Shutterstock.com

Tekst powstał we współpracy z Bankiem Pekao.