Kosmos  /  News

Qantas oferował bilety na „Księżyc” za jedyne 1200 dol. Już wszystkie wyprzedane

Picture of the author
135 interakcji
dołącz do dyskusji

Już 26 maja w niecodzienną podróż wybiorą się klienci australijskiej linii lotniczej Qantas. Podczas „wyprawy na Księżyc” mogą liczyć także na kosmiczne koktajle i ciasto z superksiężyca.

Jeżeli cudzysłów użyty powyżej wzbudził twoje podejrzenia, to bardzo dobrze. Tak miało być. O co zatem tak naprawdę chodzi?

26 maja dojdzie do całkowitego zaćmienia Księżyca. Z terytorium Europy i Afryki akurat to jedno zaćmienie będzie całkowicie niewidoczne. Jeżeli jednak przypadkiem znajdujesz się w Australii, w Ameryce Północnej czy Południowej lub na Antarktydzie (bo dlaczego nie?) to jak najbardziej masz okazję zobaczyć to zjawisko.

Zaćmienia Księżyca, znacznie częstsze od zaćmień Słońca to zazwyczaj okazja do tego, aby wyjść z domu wieczorem i popatrzeć w niebo. Oczywiście w tym wypadku warunkiem dodatkowym jest czyste, niezachmurzone niebo. Jeżeli ten warunek nie będzie spełniony, z obserwacji nici.

I tu wchodzi Qantas, cały na biało

Australijskie linie lotnicze Qantas wpadły na dość oryginalny pomysł. Wszystkim miłośnikom zjawisk astronomicznych zaoferowały specjalny 2,5-godzinny lot Boeingiem 787 Dreamliner. Podczas lotu samolot wzniesie się na wysokość przelotową 10-11 km, skąd pasażerowie, znajdując się nad wszelkimi zjawiskami pogodowymi, będą mogli podziwiać zaćmienie Księżyca przez największe okna w jakimkolwiek samolocie pasażerskim.

Na pokładzie samolotu znajdzie się specjalnie na tą okazję zaproszona astronomka z organizacji CSIRO, która odpowiada za przygotowanie trasy i za profesjonalny komentarz astronomiczny podczas wydarzenia.

Zostawcie te walizki!

Jeżeli już pakowaliście się na wyprawę do krainy kangurów, to możecie spokojnie przestać. Wszystkie miejsca zostały już wyprzedane. Z drugiej strony, z terytorium Europy następne całkowite zaćmienie Księżyca będzie widoczne za rok 16 maja 2022 r. Może już teraz należy rozpocząć lobbowanie naszego narodowego przewoźnika, aby skopiował pomysł swojego konkurenta z drugiego końca świata?