REKLAMA

Polski PlayWay z nowym hitem sprzedaży. Mr. Prepper podbił nowości Steam, zwrócił się w 12 godzin

Wydawca gier wideo i inwestor PlayWay ma pierwszy nowy hit sprzedażowy w 2021 r. To gra Mr. Prepper polegająca na budowaniu, zarządzaniu oraz rozwijaniu autonomicznego, podziemnego schronu. Wystarczyło 12 godzin, aby zainwestowane środki zwróciły się polskiej spółce.

23.03.2021 07.47
Polski Mr. Prepper zwrócił się w 12h. Nowy sukces PlayWay
REKLAMA

PlayWay to wydawca i inwestor współpracujący z kilkudziesięcioma różnymi producentami gier wideo. Firma jest wyspecjalizowana w finansowaniu projektów z niskim i średnim budżetem, inwestując w gry podejmujące nietypową i unikalną tematykę. Jedne z największych bestsellerów PlayWay to Car Mechanic Simulator, Drug Dealer Simulator i House Flipper.

REKLAMA

Model biznesowy PlayWaya zakłada inwestycje w wiele zróżnicowanych projektów jednocześnie, przy zachowaniu możliwie niskiego stopnia ryzyka. Firma Krzysztofa Kostkowskiego w silnym stopniu polega na oddolnych hitach społecznościowych, które przynoszą przedsiębiorstwu przychody wielokrotnie przekraczające koszty produkcji. Dzięki takim strzałom w dziesiątkę PlayWay przynosi zyski, chociaż część projektów okazuje się porażkami.

Nowym hitem sprzedażowym PlayWaya jest Mr. Prepper. W trzy dni kupiono 61 tys. kopii na Steam.

PlayWay potrzebował zaledwie 72 godzin, aby znaleźć ponad 61 tys. nabywców dla swojej gry. Solidny start sprawił, że Mr. Prepper zdobył szczyt listy popular new releases na stronie głównej sklepu Steam. To także najgłośniejsza nowa gra według SteamDB. W najlepszym momencie w polską produkcję grało jednocześnie prawie siedem tysięcy osób z całego świata. Nawet pięć dni po premierze, średnia jednocześnie zalogowanych graczy utrzymuje się na poziomie 4 tysięcy.

 class="wp-image-1638102"
 class="wp-image-1638099"
REKLAMA

Mr. Prepper pochłonął 800 tys. złotych. W tej sumie mieści się zarówno budżet produkcyjny dla studia Rejected Games (PlayWay posiada w nim udział większościowy), jak również działania marketingowe. Wystarczyło zaledwie 12 godzin, aby gra zwróciła się inwestorowi. Od tego momentu Mr. Pepper wyłącznie na siebie zarabia. Możemy być już pewni, że tytuł trafi również na konsole i smartfony, maksymalizując zyski oraz budując rozpoznawalność nowej marki.

Po Mr. Preppera najliczniej sięgnęli gracze ze Stanów Zjednoczonych, gdzie tematyka prywatnych schronów osobistych została spopularyzowana już za czasów zimnej wojny. Następni z perspektywy liczby zakupionych egzemplarzy są gracze z Niemiec, Chin, Rosji oraz Wielkiej Brytanii. Warto dodać, że Mr. Prepper odnotował trzeci najlepszy debiut w historii PlayWaya, patrząc na wyniki sprzedaży. Lepiej poradziły sobie tylko Car Mechanic Simulator 2018 oraz House Flipper.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA