Aplikację Facebooka wreszcie obsłużysz jedną ręką. Tak wygląda nowe menu
Facebook zmienia nie tylko wygląd desktopowej wersji swojego portalu, nowe rozwiązania testowane są także w jego aplikacji przeznaczonej na smartfony. Nawigowanie w niej ma być wreszcie trochę wygodniejsze.
Nawigowanie w co bardziej rozbudowanych aplikacjach na coraz większych smartfonach z ogromnymi ekranami potrafi być niezbyt komfortowym doświadczeniem. Ważne ikony poukrywane po bokach ekranu, poza swobodnym zasięgiem kciuków, wymagają albo posiadania długich palców pianisty, albo niewygodnego wyginania dłoni, albo wykorzystywanie przy nawigacji obu rąk. I choć żadne z tych wymagań nie jest może specjalnie wygórowane, to oddalają nas one od pełnego komfortu obsługi.
Aplikację Facebooka wreszcie będziemy mogli obsługiwać jedną ręką
Zmiany w androidowej wersji apki zauważyli użytkownicy Reddita. Jest ona drobna, ale sporo zmienia w praktyce użytkowania. Menu, na którym mieści się między innymi skrót do naszego profilu, strony głównej czy powiadomień, zostało przeniesione. Do tej pory belka z nim znajdowała się na samej górze aplikacji tuż pod logiem firmy, teraz została ona przeniesiona na sam dół.
Dzięki nowemu umiejscowieniu menu poruszanie się po aplikacji powinno być wygodniejsza. Nawet posiadając smartfona z dużym ekranem, nie będziemy musieli dziwacznie wyginąć całej dłoni lub posiłkować się drugą ręką, by przejść do naszego profilu.
Najnowsza zmiana w aplikacji Facebooka na Androida przypomina rozwiązanie znane do tej pory z iOS-a.
Wydaje się, że Facebook testuje także inne, bardziej rozbudowane rozwiązanie. Matt Navarra, specjalista od mediów społecznościowych, na Twitterze zaprezentował wersję z wielkim niebieskim kółkiem i białym „F” umieszczonym w centrum dolnej belki. Jego wciśnięcie przenosi nas do głównego menu. Taką zmianę zaobserwowano na iOS-ie, gdzie menu już wcześniej było na dole ekranu, jednak do tej pory bez tego kółka i „F”.
Od nie tak dawna dobrodziejstw przemodelowanego wyglądu doświadczają także użytkownicy korzystający z Facebooka na większych ekranach – laptopach czy komputerach. Odświeżony Facebook oferuje więcej wolnej przestrzeni, działa sprawniej i, co ważne dla dużej części użytkowników, obsługuje wreszcie tryb ciemny. Nowy wygląd medium społecznościowego pojawia się u coraz większej liczby użytkowników, budząc szeroką gamę emocji od nagłej potrzeby przemycia oczu płynem do dezynfekcji po duży entuzjazm (także związany z tym, że jak na razie widok ten można łatwo wyłączyć).