Sprzęt  / News

To koniec. TCL nie będzie więcej produkować i sprzedawać smartfonów BlackBerry

193 interakcji
dołącz do dyskusji

Jeśli ktokolwiek liczył na nowe modele smartfonów z logo BlackBerry, produkowane przez TCL, niech porzuci wszelką nadzieję. Firma oficjalnie poinformowała o zakończeniu licencjonowania praw do marki. 

Co ciekawe, firma poinformowała o tym początkowo za pomocą swojego oficjalnego konta na Twitterze:

Zgodnie z tym komunikatem, od końca sierpnia tego roku TCL nie będzie już w ogóle sprzedawać smartfonów z charakterystycznym logo BlackBerry. Nie będzie też mieć praw do wzornictwa BlackBerry, a także produkowania kolejnych modeli. Egzemplarze, które trafią do klientów do tego czasu, będą jednak wspierane serwisowo i gwarancyjnie do ostatniego dnia sierpnia 2022 roku lub też dłużej, o ile wymagają tego lokalne przepisy.

Nie podano przy tym przyczyn podjęcia takiej decyzji, ale prawdopodobnie związana była ona z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedaży i nadchodzącym końcem podpisanej w 2016 r. czteroletniej umowy licencyjnej. Taki zwrot akcji nie powinien przy tym przesadnie dziwić - ostatni nowy model firmowany jako BlackBerry trafił na rynek w 2018 r.

Co wyszło z partnerstwa BlackBerry i TCL?

BlackBerry Key2 - menu aplikacji.

Dwa (a właściwie trzy) całkiem przyzwoite smartfony z fizycznymi klawiaturami i tradycyjną bryłą BlackBerry - KeyOne, KeyOne 2 i KeyOne 2 LE. Do tego można jeszcze doliczyć w pełni dotykowy (pomijając przycisk na froncie) model Motion.

Wszystkie te modele wyposażone były nie tylko w Androida (z BlackBerry OS czy BlackBerry 10 nie miały już nic wspólnego), ale też w dodatkowe rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo danych i zestaw aplikacji BlackBerry. Niestety najwyraźniej ani fizyczna klawiatura, ani dodatkowe funkcje nie wystarczyły, żeby przekonać do siebie wystarczającą liczbę klientów. Chyba że TCL uznało po prostu, że czas przejść na swoje. 

Co dalej?

Tego niestety nie wiadomo. Nie ujawniono, czy którakolwiek inna większa firma jest zainteresowana licencjonowaniem marki BlackBerry i zapewni jej dalsze życie na rynku smartfonów. Biorąc pod uwagę średnio udany eksperyment TCL i raczej zanikającą świadomość marki, szanse na to są stosunkowo niewielkie.

Możemy więc wstępnie założyć, że 31 sierpnia tego roku będzie dniem, kiedy ostatecznie pożegnamy BlackBerry - a przynajmniej jego smartfonową część. I to będzie bardzo smutny dzień, nawet jeśli dziś mało kto rozpoznaje to logo...

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst