Gry  / News

Jakie gry najchętniej kupowali Polacy na sylwestra? Ostatnie dni 2019 r. przynoszą zaskakującego lidera

Końcówka roku przynosi zaskakujące rezultaty. W świąteczno-sylwestrowym okresie klasyczne ułożenie sił na polskiej liście zakupowej zostaje wywrócone do góry nogami. Nowym liderem sprzedaży zostaje bijatyka Tekken 7. Do łask powraca także UFC 3. Czyżbyśmy robili zakupy z myślą o sylwestrowych domówkach?

Spider’s Web nawiązało stałą współpracę ze Stowarzyszeniem Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego. Dlatego od 2020 r. będę dla was regularnie publikował dane sprzedażowe gier na polskim rynku. Dane uwzględniają zarówno fizyczną sprzedaż pudełkową, jak również sprzedaż cyfrowych kopii za pośrednictwem wirtualnych platform. SPIDOR operuje danymi projektu Games Sales Data realizowanego przez Interactive Software Federation of Europe, którego jest członkiem.

Partnerami Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego są tacy sprzedawcy, wydawcy i dystrybutorzy jak Empik, Microsoft, Cenega, Electronic Arts, Sony Interactive Entertainment Polska, Riniger Axel Springer, IQ Publishing czy Ubisoft. Dzięki temu wyniki otrzymywane przez nas od Stowarzyszenia są najbardziej wiarygodnymi estymacjami dostępnymi na zasadzie swobodnego obiegu informacji.

Sprzedaż gier wideo w 2019 r. zamykamy bijatykami. Liderem jest Tekken 7

Tekken 7 okazał się najchętniej kupowaną grą wideo na polskim rynku, analizując dane zebrane między 24 i 30 grudniem 2019 r. Zastanawia mnie, czy sięgaliśmy po popularną bijatykę z myślą o sylwestrowych domówkach. Wszakże Tekken to u nas druga obok FIFY gra rywalizacyjna, którą uwielbiamy odpalać na telewizorze w salonie. Seria jest w Polsce niezwykle silna i niezwykle popularna, w dużej mierze dzięki kapitalnej części trzeciej na pierwsze PlayStation.

Nagłe zainteresowanie bijatykami nie jest przypadkiem, co pokazuje powrót na sprzedażową listę gry UFC 3. Symulator mieszanych sportów walki powrócił na sprzedażowe szczyty, awansując z 15 lokaty na zaszczytne 4 miejsce. EA musi mieć powody do zadowolenia, ponieważ to nie jedyna ich gra, która znalazła się w sprzedażowym TOP 10. Inne pozycje wydawane przez Electronic Arts po które chętnie sięgaliśmy między 24 i 30 grudnia to The Sims 4 oraz oczywiście FIFA 20.

Microsoft wyjątkowo zaznaczył swoją obecność w TOP10

Przyjęło się mówić, że na jednego sprzedanego Xboksa One przypada w Polsce prawie dziesięć sprzedanych konsol PlayStation 4. W ostatnim czasie ta arytmetyka nieco poprawiła się na korzyść Microsoftu, głównie ze względu na bardzo niskie, bardzo atrakcyjne ceny Xboksów. Mimo tego obecność w TOP10 tytułu wydawanego przez giganta z Redmond wciąż może zaskakiwać. Świetna Forza Horizon 4 znalazła się na dziewiątej lokacie, co powinniśmy uznać za sukces.

Na wynik Forzy Horizon 4 mogą pracować dwa zasadnicze czynniki. Po pierwsze, osoby które znalazły niedawno Xboksa One pod choinką mogą sięgnąć po tę grę wyścigową jako jeden z pierwszych tytułów do ogrania. Po drugie, nie zapominajmy, że Forza Horizon 4 jest dostępna również na komputery z systemem Windows 10.

Sony wprowadza aż dwie gry na wyłączność do zestawienia

Obecność Spider-Mana nie powinna nikogo dziwić. To świetny tytuł, który zainteresuje każdego – dziecko, nastoletniego fana komiksów, jak również dorosłego chcącego odstresować się przed konsolą. Po Człowieka Pająka na pewno sięgnęła spora część graczy, która otrzymała konsolę PS4 podczas minionych świąt. Nie bez znaczenia są też wyprzedaże w PS Store. W trakcie ich trwania Spider-Man był jedną z najbardziej korzystnych ofert.

Zaskakiwać może za to druga pozycja Sony z TOP 10, mianowicie Wiedza to Potęga. Interaktywny tytuł działa na zasadzie teleturnieju wiedzy, w którym możemy wziąć udział wspólnie z domownikami. W wersji cyfrowej aplikacja kosztuje aktualnie zaledwie 40 złotych i może stanowić świetną świąteczną rozrywkę dla całej rodziny. Uniwersalny, teleturniejowy charakter produkcji sprawia z kolei, że przed jednym TV będzie się bawić zarówno babcia jak i wnuczek.

Publikacje na temat sprzedaży gier wideo w Polsce to efekt współpracy Spider’s Web oraz Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego (SPIDOR).

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst