Gry  / Artykuł

Masz klasycznego Dooma na konsole? Dostaniesz nowe poziomy

Bethesda, obchodząc w dziwnym momencie (bo latem i nie w tym roku, co trzeba), 25-lecie pierwszego Dooma, zrobiła kilka miesięcy temu fanom niespodziankę: wydała odświeżone wersje gier Doom, Doom II oraz Doom 3 na wszystkie wiodące konsole.

Co prawda premiera tych staroci nowości odbyła się trochę problematycznie: gracze (w tym ja), zauważyli niepotrzebny zupełnie wymóg logowania się kontem Bethesdy, brak rozgrywki sieciowej i inne mankamenty.

Od tamtego czasu naprawiono większość problemów, a gracze posiadający Switch, Xbox One lub PlayStation 4 mogą się cieszyć rozgrywką w najlepszego shootera jaki powstał (w końcu to powiedziałem).

Teraz wszyscy posiadacze Doom i Doom II dostaną jeszcze więcej

W trakcie rocznicowego streamu na Twitch (informację jako jeden z pierwszych podał Gamespot), Bethesda ogłosiła kilka kolejnych niespodzianek dla fanów retro grania.

Oglądaj DOOM 26th Anniversary Celebration #DOOM od użytkownika Bethesda na www.twitch.tv

Po pierwsze, gry otrzymają więcej wyborów dotyczących proporcji ekranu (aspect ratio). W tej chwili w przypadku Dooma I i II jedyna opcja to paski wokół ekranu - ma to się poprawić. Po drugie, gracze mają dostać wreszcie opcję zablokowania 60 klatek na sekundę.

Oprócz usprawnień technicznych dostaniemy również nowe treści, czyli po prostu nowe poziomy. Gry Doom od początku były dostosowane do modyfikacji - użytkownicy mogli w łatwy sposób tworzyć i dodawać nowe poziomy, a nawet całe ich zestawy, zmieniać dźwięki, tekstury i sprite'y. Jak wiadomo, tego typu modding nie jest łatwy na konsolach i pozostaje domeną PC.

Gracze konsolowi dostaną następujące dodatki (zwane w świecie Dooma TC czyli total conversion lub megawad od nazwy pliku zawierającego poziomy):

  • SIGIL - stworzony na rocznicę przez samego Johna Romero zestaw poziomów z wersjami multi oraz sekretami. Dostajemy 18 map i nową muzykę.
  • Final Doom - tutaj dostajemy dwa "megawady" po 32 poziomy, połączone fabułą i spójnym wyglądem. Pierwszy to TNT: Evilution, a drugi - The Plutonia Experiment. Poziomy stworzono przy współpracy z GT Interactive, a jeden z nich (TNT) posiada nową muzykę.
  • Gracze w Doom II otrzymają No Rest for the Living, który dodaje 10 poziomów do oryginalnej rozgrywki. Ten dodatek został stworzony w 2010 roku specjalnie dla wersji Doom II będącej w ofercie Xbox Arcade, i dotąd można było zagrać w niego tylko na Xboksach, oraz w specjalnych edycjach Doom 3, gdzie był odblokowany jako zawartość dodatkowa.

Gdyby ktoś jeszcze nie zauważył, jestem fanem pierwszych Doomów i już czuję się tak, jakby święty Mikołaj przyszedł wcześniej. Z tym że... nie wiadomo kiedy Doomikołaj do mnie przyjdzie, bo wraz z ogłoszeniem na Twitchu nie pojawił się żaden konkretny termin wydania nowości dla klasycznych gier.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst