Magenta 1 bez tajemnic - relacja z premiery nowej oferty T-Mobile. Netflix, światłowód, internet mobilny bez limitu i Android TV
Właśnie wróciliśmy z konferencji T-Mobile poświęconej nowej ofercie Magenta 1. Wygląda na to, że operator znalazł optymalne rozwiązanie dla nowoczesnego odbiorcy, który niekoniecznie ma chęć na bezmyślne oglądanie telewizji, ale zamiast tego obejrzałby „Dark” na Netfliksie.
Odwiedziliśmy dziś warszawski In1Place, w którym T-Mobile opowiedział o szczegółach swojej oferty, która ma być nowym rozdaniem w portfolio operatora. To połączenie oferty mobilnej, internetu stacjonarnego oraz usług rozrywkowych.
Mowa o ofercie Magenta 1. Obejmuje ona trzy główne elementy: abonament smartfonowy, domowy internet światłowodowy oraz dostęp do Netfliksa. Do tego można dobrać usługi dodatkowe, np. pakiety sportowe Ipla i Eleven Sports. O cenach i szczegółach oferty pisał dziś Dawid Kosiński.
Magenta 1 ma zapewnić klientowi przede wszystkim spokój
Miejsce konferencji idealnie współgrało z treścią, jaką przekazał T-Mobile. Zamiast kolejnej klimatyzowanej sali na 30. piętrze biurowca, operator przyjął nas w pięknie zaaranżowanej przestrzeni In1Place, stylizowanej na garden party.
Operator zrobił wszystko, żeby goście złapali chwilę oddechu i rozpoczęli wydarzenie od chwili relaksu. Dobra pogoda i szklanka lemoniady zamiast kolejek, przepychania się, walki o transfer w zbyt słabej sieci Wi-Fi i innych typowo konferencyjnych przypadłości. To się szanuje.
Po rozpoczęciu oficjalnej części prezentacji szybko okazało się, że zaaranżowane garden party było nawiązaniem do nowej oferty Magenta 1. T-Mobile twierdzi, że ma dość FOMO (Fear Of Missing Out), czyli strachu przed pominięciem ważnych informacji, doskwierającego wielu osobom w świecie mediów społecznościowych.
Magenta 1 w zamyśle ma stać w opozycji do skomplikowanych ofert pełnych różnych wariantów i małego druczku. Ma być prostą, i jednocześnie kompleksową ofertą, którą można natychmiast zrozumieć, bez zagłębiania się w regulaminy. Internet jest przepełniony niepotrzebnymi informacjami, więc na ma sensu dokładać kolejnych.
Takie rozpoczęcie konferencji było bardzo zgrabnym zagraniem.
Co oferuje T-Mobile w Magenta 1?
Oferta dla klientów indywidualnych występuje w trzech wariantach: S, M i L. Najtańszy wariant oferuje:
- nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y do wszystkich w kraju i w roamingu UE,
- pakiet internetu mobilnego o wielkości 5 GB,
- domowy światłowód o przepustowości 100 MB/s (bez limitu danych),
- podstawowy plan Netfliksa.
Za to wszystko zapłacimy 99 zł mies. Sam płacę o 5 zł więcej za podobny pakiet usług, więc Magenta 1 każe się zastanowić nad swoim budżetem.
Wariant M za 124 zł/mies. ma dodatkowo nielimitowany internet mobilny, a w wariancie L za 144 zł/mies. dostajemy dodatkowo łącze światłowodowe o przepustowości 300 Mb/s i Plan Premium w Netfliksie.
Osoby, które nie mogą liczyć na łącze światłowodowe, mogą skorzystać ze specjalnych wariantów Magenta 1 z internetem domowym bazującym na łączności komórkowej.
Dlaczego Netflix? Bo młodzi ludzie nie potrzebują telewizji
T-Mobile jako pierwszy polski operator nawiązał współpracę z Netfliksem, a taki ruch bardzo mi się podoba. Kto z nas - zwłaszcza wśród świadomych, nowoczesnych czytelników Spider’s Web - ma czas i chęci na oglądanie telewizji linearnej? Sam od kilku miesięcy nie mam telewizji, choć z telewizora korzystam równie często, co kiedyś. Karmię się za to zupełnie innymi treściami, o znacznie wyższej jakości, korzystając z funkcji Smart TV.
Nie jestem odosobniony, bo coraz więcej młodych osób odchodzi od pakietów TV na rzecz usług VOD, a Netflix jest najpopularniejszą z nich. Użytkownicy nie chcą uprawiać bezcelowego zappingu, czyli przełączania kanałów w poszukiwaniu czegoś wartego uwagi. Wolą samemu wybrać, co i kiedy mają oglądać.
W obecnych czasach właściwie tylko relacje sportowe na żywo uzasadniają zakup telewizji. T-Mobile ma na to odpowiedź, proponując klientom pakiety Ipla Sport i Eleven Sports z kanałami linearnymi i sportem na żywo. Oczywiście wszystko przez internet. Pakiet sportowy obejmujący dwie wspomniane usługi kosztuje 30 zł za 90 dni.
Jest też nowy dekoder z Android TV
T-Mobile pochwaliło się też zupełnie nowym dekoderem działającym z pakietem Magenta 1. Jest to urządzenie wykonane specjalnie na zamówienie T-Mobile. Dekoder jest oparty o system Android TV i daje dostęp do aplikacji ze sklepu Google Play. Do tego ma wbudowanego Chromecasta, zapewnia odbiór telewizji naziemnej DVB-T i obsługuje treści w jakości 4K z HDR.
Minimalistyczny pilot obsługuje wyszukiwanie głosowe i ma przycisk Netflix do szybkiego uruchamiania tej usługi. Dekoder można dołączyć do usługi Magenta 1 w cenie +10 zł/mies.
T‑Mobile ma też prezent dla pierwszych 2000 klientów usługi Magenta 1. Są to kody rabatowe w wysokości 1000 zł na dowolny telewizor Samsunga, do wykorzystania w sklepach Samsunga.
Magenta 1 to nowe rozdanie, ale jednocześnie dopiero początek przemian
Zarząd T-Mobile podkreśla, że Magenta 1 to początek nowego rozdania. Operator zostawia sobie furtkę do rozszerzania oferty o nowe usługi rozrywkowe, czy też o usługi internetu stacjonarnego. Magenta 1 to produkt, który warto obserwować, bo T-Mobile pokazał, że potrafi zareagować na potrzeby dzisiejszego konsumenta.