Sprzęt  / Relacja

Oppo prezentuje swój pierwszy smartfon 5G. Oppo Reno 5G

Oppo wykorzystało prezentację swoich nowych telefonów z rodziny Reno, żeby opowiedzieć o swoich dotychczasowych sukcesach i zdradzić nieco swoich planów na przyszłość. Jej ważnym elementem będzie 5G.

Chińscy producenci coraz śmielej poczynają sobie na europejskim rynku. Jednym z najmłodszych stażem graczy jest Oppo. Jedna z największych azjatyckich firm dopiero w ubiegłym roku zaczęła sprzedawać swoje produkty w takich europejskich krajach jak Francja, Włochy, Hiszpania czy Holandia.

Gdzie już teraz jest Oppo?

Ofensywa europejska rozpoczęła się już w zeszłym roku, ale w takich państwach jak Turcja, Wielka Brytania, Szwajcaria czy Polska, marka stała się obecna dopiero na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy. Firma, która jeszcze niedawno nie była kojarzona poza Azją, idzie jednak jak budzą i obsługuje już łącznie ponad 40 różnych rynków w skali globalnej. Do tego producent znalazł już 250 milionów odbiorców swoich telefonów na całym świecie.

Oppo przy tym spore ambicje. Przedstawiciele firmy mówią wprost o tym, że chcą stać się ulubionym smartfonowym brandem dla konsumentów z Europy. Właśnie dlatego zwracają się z nowymi produktami do „młodych i kreatywnych”, w których widzą swoją grupę docelową. Rozpoczęli nawet współpracę z Londyn Design Centre i Royal College of Art.

Oppo: telefony powinny być czymś więcej niż tylko technologią zamkniętą w pudełku

Hasłem reklamowym Oppo przygotowanym na premierę obu nowych telefonów z linii Oppo Reno jest „Go beyond the obvious”. Producent chce, by jego urządzenia były dla klientów „źródłem inspiracji”. Oczywiście samymi sloganami marketingowymi firma konsumentów do swoich produktów nie przekona, dlaczego nowe urządzenia korzystają z zaawansowanych technologii.

Na szczęście firma nie musi się wstydzić. Nawet pomijając aparaty, na których skupiam się w osobnym materiale, nowe produkty Oppo wykorzystują system szybkiego ładowania SuperVOOC, które zapewnia aż 50 W mocy - 10 A x 5 V. Do tego dochodzą niemal bezramkowy ekran - 3,5 mm na dole i 1,67 mm po bokach i na górze oraz system audio Dolby Atmos.

Nie zabrakło też autorskiego oprogramowania. Urządzeniami zarządza system ColorOS 6.0 bazujący na systemie Android 9.0 Pie. Firma zwraca uwagę na synchronizację danych w ramach O Cloud (w bezpłatnej wersji oferuje przestrzeń na 5 GB danych oraz 2560 zdjęć). Do tego dochodzą usprawnienia dla graczy takie jak HyperBoost 2.0, TouchBoost (dający 21,6 proc. poprawę przy sterowaniu dotykiem w PUBG) oraz FrameBoost.

Uzupełnieniem oferty jest Oppo Reno 5G

Nie bez powodu europejska premiera smartfonów z rodziny Oppo Reno odbyła się w Szwajcarii - Swisscom chce objąć zasięgiem sieci 5. generacji swój kraj do końca 2019 r. Chińczycy zaś chcą od samego początku być w centrum rewolucji związanej z przejściem na nową generację łączności. Spełnia też obietnicę, jaką złożyła podczas MWC 2019 w Barcelonie i zapowiada debiut smartfona Oppo Reno 5G.

Bazą dla tego modelu będzie Oppo Reno 10X, z którym Oppo Reno 5G będzie dzielił obudowę i większość podzespołów. Dodatkiem będzie modem przygotowany we współpracy z marką Qualcomm, który jest częścią układu Snapdragon 855. Firma chwali się, że to urządzenie będzie pierwszym komercyjnie dostępnym smartfonem wspierającym sieć 5. generacji.

Szwajcaria nie będzie jednak jedynym rynkiem, na którym Oppo Reno 5G się pojawi. Smartfon dołączy do oferty sieci EE w Wielkiej Brytanii. Producent współpracuje też w tym zakresie z takimi sieciami jak SingTel, Telstra i Optus. Czekamy jednak nadal na informację na temat wsparcia sieci 5. generacji w Polsce, aczkolwiek adopcja tej technologii zależna jest teraz od operatorów oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst


przeczytaj następny tekst