Orange podsumował 5. edycję programów dla startupów i zapowiedział plany na przyszły rok
To już koniec piątej edycji programu Orange Fab Poland. Przedstawiciele firmy pochwalili się osiągnięciami minionego roku i zarysowali plany na najbliższą przyszłość.
Na Demo Day 2019 Orange podsumował kolejny rok programu akcelaracyjnego Oragne Fab.
Czym jest Orange Fab?
Orange Fab to program, w którym pomarańczowy operator bierze pod swoje skrzydła małe i średnie przedsiębiorstwa mające ciekawy pomysł na biznes. W ramach współpracy pomaga tym firmom nie tylko dopracować sam pomysł, ale też wprowadzić go w życie, a w przyszłości wyskalować. Korporacja oferuje startupom dzielenie się wiedzą, wsparcie ekspertów i opiekę mentorów, a do tego szansę na skorzystanie z możliwości, jakie daje małym i średnim firmom współpraca z wielką międzynarodową firmą.
Polski Orange Fab jest elementem większej całości. Już teraz sieć akceleratorów Orange Fab działa w 17 krajach na 4 kontynentach. Daje to startupom możliwość znalezienia zainteresowanych swoimi innowacyjnymi rozwiązaniami klientów w różnych zakątkach świata.
Jak udała się piąta edycja Orange Fab?
Nie da się ukryć, że na brak zainteresowania Orange Fab nie można narzekać. Ponad 2 tys. różnych startupów zgłosiło chęć wzięcia udziału w programie. Spośród nich zostały wybrane 242 aplikacje, które wzięto pod lupę i szczegółowo przeanalizowano. Ci, którzy pozytywnie przeszli to prześwietlanie, zostali następnie zaproszeni do kolejnego etapu. Z całej tej ogromnej puli ostatecznie do programu akceleracji dostało się jedynie 15 najlepszych ofert.
W 2018 r. aż 33 mentorów pracowało z wybranymi startupami nad ich pomysłami. Odbyło się w tym czasie 120 spotkań biznesowych, dano startupom możliwość bezpłatnego udziału w 15 konferencjach w Polsce i na świecie. Jeden z przedstawicieli startupów szczególnie ciepło wspomniał wyjazd na konferencję do Azji, gdzie miał okazję porozmawiać osobiście choćby z Randi Zuckerberg, CEO Zuckerberg Media. Dla młodych firm taka możliwość nawiązania nowych kontaktów i poznania potencjalnych klientów jest bowiem nie do przecenienia.
Jakie są plany na przyszłość?
Orange zapowiedział, że w 2019 r. ma zamiar jeszcze silniej stawiać na współpracę z partnerami. Z jednej strony będzie to zacieśnienie istniejących już więzi, ale z drugiej poszukiwanie nowych partnerów. Dotychczasowe przekonały firmę, że to ten kierunek rozwoju, w który warto inwestować.
Powiększy się nie tylko liczba partnerów, ale też obszarów zainteresowań akceleratora. Wśród nich znajdują się:
- Customer Experience;
- Automatyzacja procesów;
- Sztuczna inteligencja;
- Internet rzeczy;
- Big Data;
- E-commerce;
- AR, VR;
- Bezpieczeństwo;
- Fintech;
- Blockchain.
Operator chce teraz rozszerzyć swoje działania o nowe pola, które bez wątpienia zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu. W roku 2019 do współpracy w ramach akceleracji zostaną zaproszone także startupy oferujące rozwiązania w obszarze energii i 5G.
Na deser firma zapowiedziała także, że na kwietniową konferencję Innovation Gardens Summit w warszawskim Miasteczku Orange po raz pierwszy zostaną zaproszone również startupy. Niech o wadze tej konferencji świadczy fakt, że jej partnerami w ubiegłym roku były takie firmy jak Cisco, Comarch, Ericsson, HTC czy Samsung. Samo to pokazuje, jak poważnie Orange inwestuje w program Fab Poland i jego uczestników.
* Materiał powstał przy współpracy z Orange