Allegro wprowadza małą zmianę na stronie głównej, która sporo mówi o strategii tej platformy handlowej
Zmieni się część strony internetowej Allegro. Platforma zastąpi reklamę panelem klienta z informacją o liczbie monet czy promocjach Allegro Smart.
Zmiana wygląda na kosmetyczną. Box z reklamą zastąpiony zostanie spersonalizowanym panelem klienta, który każdego dnia zobaczy ok. 2 mln użytkowników (tyle odwiedza stronę główną Allegro).
Panel wyeksponuje Monety i Allegro Smart.
Czym są Monety? To rodzaj programu lojalnościowego Allegro. Monety dostaje się za zakupy na platformie i korzystanie z płatności z góry w Allegro Finanse. Później można je wymienić na zniżkę przy kolejnej transakcji. Moneta równa się wtedy złotówce.
Allegro Smart to zaś nowy program umożliwiający abonentom kupowanie produktów z darmową dostawą do Paczkomatów. Od wczoraj nie posiada on już ograniczenia liczby przesyłek i daje możliwość subskrybowania jedynie na miesiąc, a nie na pół roku. Kosztuje wówczas 8,99 zł.
Allegro zapowiedziało również, że abonenci uzyskają dostęp do Smart! okazji, czyli przecen niedostępnych dla innych kupujących. W ten sposób mają oni łatwiej znaleźć informacje o możliwości wymiany kuponu, a także później ocenić zakup.
Czy odejście od reklam i skupienie się na powracających użytkownikach oznacza ofensywę Allegro?
Poniekąd można to tak rozumieć. Oferta Smart została bardzo miło przyjęta przez klientów i zapewne sprawi, że z usług największego w kraju portalu e-commerce będą korzystali jeszcze częściej.
Allegro nie ma raczej innego wyboru jak tylko „uciekać do przodu” i ulepszać ofertę. Polacy coraz częściej kupują przecież w innych miejscach - na AliExpress czy na Amazonie. O wejściu tego drugiego do Polski mówi się już od dawna. Polski hegemon musi być więc przygotowany na walkę z o wiele większym przeciwnikiem.