Agregator newsów chce nas uczyć angielskiego. Squid Learning English to kapitalny dodatek do udanej aplikacji
Squid Learning English to świetny bezpłatny dodatek do popularnego agregatora newsów.
Squid to jeden z najpopularniejszych agregatorów newsów. Aplikacja zbiera informacje w interesujących odbiorcę tematach, a potem podaje mu je w przejrzysty i estetyczny sposób. Na trudnym rynku trzeba się jednak wyróżnić i Squid to robi świetnie. W aplikacji właśnie zadebiutowała kolejna funkcja, która czytanie newsów łączy z nauką angielskiego.
Squid już wcześniej oferował narzędzia do nauki angielskiego.
Od 2017 r. specjalny zespół lingwistów pracuje nad tym, żeby uczynić ze Squida coś więcej niż tylko agregator newsów. Aplikacja chce być też narzędziem do nauki języka na niemal każdym poziomie. Jeśli wybierze się w kraju opcję „International”, można zaznaczyć „Easy news”. W zakładce pojawiają się wtedy wiadomości dostosowane do możliwości osób, które dopiero zaczęły się uczyć języka.
Teraz Squid wprowadza nową bezpłatną funckję, kóra ma pomóc w nauce angielskiego na wyższych poziomach.
Jak działa Squid Learning English?
Po dodaniu do listy naszych zaintersowań „Learning English” zobaczymy nową zakładkę. W niej znajduje się kilka anglojęzycznych artykułów na różnych poziomach trudności.
Wchodzimy w artykuł nieco onieśmieleni ilością języka obcego. Aplikacja pokreślą kluczowe słowa i zwroty, warto na nie zwrócić szczególną uwagę. Kiedy już przeczytamy tekst i przejdziemy do testów, to właśnie o nie będzie pytała w pierwszej, mającej poszerzyć nasze słownictwo, części.
Potem sprawdzi, czy dobrze zrozumieliśmy przeczytany właśnie tekst. Aplikacja od razu ocenia wasz wynik. Możemy sprawdzić, co zaznaczyliśmy źle albo podejść do testu raz jeszcze i spróbować naprawić popełnione błędy bez zaglądania do odpowiedzi.
2018 r. okazał się wyjątkowo ważny dla Squida. To w tym roku pękł pierwszy milion pobrań aplikacji. Niestety w tym roku też wystartowała nowy agregator newsów Google’a. I choć po pierwszych zachwytach pojawiły się także głosy bardzo krytyczne (związane z nadreprezentacją Pani Rozenek), szwedzka firma może się słusznie obawiać konkurencji ze strony technologicznego giganta.
Dobrze wiedzieć, że, Squid jest gotowy podjąć rękawicę. Nauka angielskiego w takie formie to może nie jest broń, która pogrąży Google, ale ma szansę pomóc zatrzymać odpływ fanów, a może nawet pomóc wypłynąć aplikacji na jeszcze szersze wody.