Od teraz InPost z Blikiem. Odbierz paczkę i zapłać kodem z telefonu
Polski Standard Płatności nie zwalania tempa. Od teraz odbierzesz przesyłkę z paczkomatu i wygodnie zapłacisz smartfonem. InPost z Blikiem to kolejny zastrzyk energii dla polskiego e-commerce.
Dobrze dla rynku, jak i jego beneficjentów, kiedy znani i lubiani przez użytkowników gracze łączą siły. Na tym tylko wszyscy mogą zyskać. I tak jest właśnie przy okazji podejmowanej współpracy Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika z Paczkomatami InPost.
InPost z Blikiem, czyli płać za paczkę telefonem.
Od teraz wszystkie Paczkomaty InPost mają pozwalać na zapłacenie za przesyłkę Blikiem. Cała operacja ma być banalnie prosta i wymagać od użytkowników jedynie użycia swojego smartfonu.
Podczas zakupu w sklepie internetowym należy wybrać opcję „płatność za pobraniem w Paczkomacie”. Następnie, kiedy klient otrzyma informację, że przesyłka czeka w wybranym miejscu, rozpoczyna proces jej odbioru tak jak zawsze, czyli od podania w panelu Paczkomatu swojego numeru telefonu. Po otrzymaniu kodu przez SMS lub mailem przechodzimy do panelu płatności. Trzeba w tym miejscu wpisać wygenerowany w aplikacji bankowej na swoim smartfonie kod Blik i potwierdzić go kodem PIN w aplikacji. Zakończenie procesu płatności spowoduje otwarcie skrytki, w której jest nasza paczka.
Paczkomaty najbardziej lubiane zaraz po kurierach.
Raport Gemiusa „E-commerce w Polsce w 2017 roku” nie pozostawia cienia wątpliwości. Paczkomaty InPost są drugą, po dostawach kurierem, najbardziej popularną formą dostaw zakupów w sieci. W ubiegłym roku taką formę dostawy wybierało juz 22 proc. kupujących w sieci. A dwa lata wcześniej było ich ledwo 11 proc. Tym samym InPost jakby zamienił się miejscami z Pocztą Polską, która jeszcze w 2015 r. mogła szczycić się popularnością swoich dostaw na poziomie 21 proc. A w 2017 r. już tylko 13 proc.
Wedle tego samego badania już połowa kupujących w sieci przyznaje, że Paczkomaty InPostu mają bardziej motywować do zakupów online niż inne formy dostawy.
Blik chce być liderem polskiego e-commerce.
InPost z Blikiem nie jest żadnym zaskoczeniem. To raczej oczekiwana na rynku współpraca. I potwierdzenie konsekwentnej taktyki Blika, który w naszym kraju bije rekord popularności za rekordem. Jak najbardziej nie są przesadzone opowieści o głównym celu Blika - chce się stać numerem jeden w e-commerce nad Wisłą.